"אפשר להשתלט על הקורונה בתוך חודשיים וחצי"

כך ביל גייטס מייסד מייקרוסופט

ביל גייטס מייסד מייקרוסופט בראיון בארה"ב טוען כי: "אם מדינה תבצע כהלכה הסגרים והבדיקות, בתוך שישה עד עשרה שבועות היא אמורה לרשום מספר נמוך מאוד של מקרים חדשים ותוכל להיפתח שוב לפעילות"

לגבי הנזק הכלכלי של הנגיף אמר גייטס כי: "השלב הנוכחי של המחלה מכה בהרבה מדינות עשירות. התנהלות נכונה, כולל בדיקות וריחוק חברתי, שאותו אני מגדיר 'סגר', תביא לכך שבתוך חודשיים שלושה המדינות העשירות יימנעו מרמות גבוהות של הדבקה. אני מודאג מהנזק הכלכלי אבל גרוע מכך, אני מודאג מההשפעה שתהיה לנגיף על כלכלות מתפתחות שאינן מסוגלות ליישם את הריחוק החברתי בדומה למדינות עשירות, ומערכות הבריאות שלהן ערוכות פחות להתמודדות עם העומס".

גייטס ניבא את המגיפה כבר לפני מספר שנים כאשר כבר אז אמר כי: "בשנים הבאות, אם ימותו 10 מיליון אנשים, זה יהיה בגלל מגיפה ולא בגלל מלחמה גרעינית, ואנחנו לא ערוכים לכך" .

,
עוד הוסיף גייטס: "עלינו להיות מצוידים ביכולת להגביר את קצב האבחון ופיתוח תרופות וחיסונים,הטכנולוגיות לעשות זאת קיימות, אם יתבצעו ההשקעות הנכונות. מדינות יכולות לעבוד בשיתוף פעולה בנושא זה. כבר הקמנו את הקואליציה לחדשנות ומוכנות אפידמיולוגית שפעלה למען פיתוח חיסונים, אבל המיזם זקוק למימון ברמות גבוהות יותר על מנת לפתח יכולת ייצור עבור העולם כולו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *