אקונומיקה וחיל האוויר: התכנית של נתניהו

עד כה נדבקו 22 ישראלים בנגיף הקורונה, אחד מהם מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר. נתניהו הציג תכנית למלחמה בקורונה

עד כה נדבקו 22 ישראלים בנגיף הקורונה, אחד מהם מאושפז במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר

ראש הממשלה נתניהו אמר כי ישראל תדאג לחטא מתקנים ציבוריים, "הנגיף הזה רגיש לאקונומיקה ואנחנו צריכים לפעול בצורה מסודרת ולחטא תחנות רכבת, אוטובוסים וכו'". נתניהו הבטיח כי לצורך זה אגייס בתקופת החופש, יתכן שיהיה חופש מורחב, את הנוער גם בבתי הספר וגם במסגרת תנועות הנוער בצורה מאוד מוקפדת, לעזור בחיטוי, אני מבקש גם מצה"ל שיקח מתקנים מסוימים לטובת הדבר".

ראש הממשלה מתכוון לגייס את חיל האוויר . "אמרתי ששרשרת האספקה נעצרת גם בדברים שחיוניים לנו כולל תרופות וחומרי גלם של תרופות, ישראל במצב כמעט הטוב ביותר במדינות העולם בדיוק בגלל המדיניות המחמירה שיזמנו ולכן אנחנו שולטים במצב, באמצעות גיוס כוחות התעופה אנחנו מתכוונים לשמור על זה".

נתניהו הבטיח לפתוח קו אשראי כדי לתת מענה לעסקים וחברות שירגישו את הלחץ. נתניהו הבטיח עוד כי "נגייס את מיטב המוחות בישראל, המטרה היא להגיע לבדיקה רחבה על מנת להבטיח יכולת בדיקה תעשייתית שנפריד בין החולים לבריאים ונמשיך לשמור על כלכלת ישראל. בלי זה, דברים יביאו למצב של קריסה כפולה, גם כלכלית וגם תעשייתית. ביכולתנו לשנות זאת".

לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בישראל בדבר מגבלות על כניסה לשטח ישראל, על אזרחים זרים שביקרו במספר מדינות בהן גרמניה, ספרד, אוסטריה, שוויץ כמו גם צרפת חברת אייר פראנס נאלצת להודיע על השהייתן של כלל הטיסות בין פריז לתל אביב ולהיפך עד לתאריך 28.3.2020.

"החברה עושה כל שביכולתה לסייע לנוסעי החברה בעת הזו, ותאפשר גמישות בהזמנות הנוסעים והחזרים כספיים בהתאם לנהלי החברה." נמסר מהחברה.

ישראל צפויה לבטל את חובת הבידוד לשבים מכמה מדינות עקב העלייה במספר הנדבקים. המהלך צפוי לצאת לפועל בימים הקרובים כחלק משינוי תפיסתי – לחזק את ההתמודדות עם הנגיף בתוך ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *