ארגון הבריאות העולמי: חובה ללבוש מסכות

"המסכות אינן מהוות תחליף להתרחקות פיזית ולשמרה על היגיינת הידיים"

על פי הההנחיות החדשות של ארגון הבריאות העולמי, אנשים מעל גיל 60, או, עם בעיות בריאותיות צריכים לחבוש מסיכה בדרגת הגנה רפואית כשהם בחוץ ואינם יכולים לשמור על ריחוק חברתי, בעוד שכל האחרים צריכים ללבוש מסיכת בד תלת שכבתית.

ארגון הבריאות העולמי אומר כי יש לייעץ לאנשים ללבוש מסכות לא רק באוטובוסים וברכבות, אלא גם בכל מקום בו לא ניתן להתרחק פיזית – בחנויות במכולת, בעבודה, במפגשים חברתיים, בהתכנסויות המוניות ובחללים סגורים, כולל בתי ספר, כנסיות, מסגדים ומקומות פולחן אחרים.

עד כה נמנע הגוף העולמי מלצדד בכיסויי הפנים על ידי הציבור בגלל ראיות מוגבלות לכך שהמסכות מספקות הגנה. היה גם חשש מהתנפלות על מסכות שיוביל למחסור במסכות מאיכות רפואית לעובדי הבריאות.

ההנחיות החדשות מגיעות בעקבות מחקר שהוזמן על ידי הארגון לגבי איזו מסכה יכולה להגן על אנשים בקהילה. עדיין לא ידוע אם הלובשים עצמם מוגנים, אומרים המומחים, אך העיצוב החדש שמומלץ מעניק הגנה לאנשים אחרים בסביבה אם משתמשים בהם כראוי.

בארגון הבריאות העולמי מדגישים כי המסכות אינן מהוות תחליף להתרחקות פיזית ולשמרה על היגיינת הידיים.

ד"ר מריה ואן קרקהובה מארגון הבריאות העולמי, הביעה דאגה מפני המסכות, המציעות תחושת ביטחון כוזבת בהפגנות, כמו אלה שמתרחשות לאחר הרצח של ג'ורג' פלויד בארה"ב. "יש התכנסויות רבות ברחבי העולם מסיבות שונות. אנשים שלובשים מסיכה ביתית מרגישים תחושת הגנה. אך זו תחושת הגנה כוזבת".

"המסכות חייבות להיות חלק מאסטרטגיה מקיפה. הן לא יעילות לבדן. יש להשתמש בהם יחד עם נקיטת אמצעים נוספים. אני רוצה להדגיש שכל מי שאינו חש בטוב, חייב להיות בבית. יש לבדוק אותם, לזהות את הקשרים שלהם והם צריכים להיות בהסגר".

"כשאנשים בחוץ, מרחק פיזי של מטר אחד לפחות מספק הגנה מפני הידבקות. ככל שהמרחק גדול יותר, כך ייטב, אבל לפחות מטר".

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס ​​אדהנום גבריוסוס, אמר כי עמדת הארגון שמסכות בלבד לא יגנו על אנשים נותרה זהה. עם זאת, לדבריו, "לאור עדויות מתפתחות, הארגון ממליץ כי על הממשלות לעודד את הציבור הרחב לחבוש מסכות במקומות שיש בהן העברה נרחבת, וההתרחקות הפיזית קשה, כגון בתחבורה ציבורית, בחנויות או בסביבות סגורות או צפופות".

ההנחיות כוללות לא רק את שלושת סוגי הבדים מהם יש להכין מסכות, אלא גם הוראות כביסה: "אנשים יכולים להדביק את עצמם באופן פוטנציאלי אם הם משתמשים בידיים מזוהמות כדי לסדר את המסכה או כדי להוריד אותה ושוב לחבוש אותה, מבלי לנקות ידיים בין לבין".

מי שמטפל באדם חולה בבית, צריך ללבוש מסיכה רפואית ולא מסיכת בד, בזמן שהם באותו החדר, ממליץ הארגון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *