ארדן הטיח: "הערבים אלימים – שולפים נשקים"

הבוקר (שני) התראיין ארדן ברדיו ירושלים ואמר כי "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד אלימה. זה קשור לזה שבתרבות שלהם סכסוכים, במקום להיגמר בתביעה נגמרים בשליפת סכין או נשק

הבוקר (שני) התראיין ארדן ברדיו ירושלים ואמר כי "החברה הערבית היא חברה מאוד מאוד אלימה. זה קשור לזה שבתרבות שלהם סכסוכים, במקום להיגמר בתביעה נגמרים בשליפת סכין או נשק. זה קשור לזה שאמא יכולה לתת אישור לבן לרצוח את האחות כי היא יוצאת עם גבר שלא נראה למשפחה. אלה הקודים התרבותיים, אני לא אתן לברוח גם מהדיון הזה".

 

לאחר הביקורת מצד החכים הערבים, פרסם ארדן הבהרה בטוויטר: "בשל העיוות וההוצאה מההקשר של דבריי אחדד שוב: האחריות המרכזית על המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית היא של הממשלה והמשטרה. אין במה שלא אמרתי את זה. והציבור הערבי הוא ציבור נורמטיבי שומר חוק. אני גאה בהשקעה חסרת התקדים בשנים האחרונות לטובת האכיפה במגזר בהיקפים שלא היו מעולם. ואולם, מי שרוצה שההשקעה שלנו תישא פרי, חייב להכיר בכך שיש גם נורמות חברתיות בחלקים מהציבור הערבי שיש להילחם בהן על ידי שינוי קודים תרבותיים . נקמת הדם, רצח בתוך המשפחה של בת משפחה, אמל״ח לא חוקי (לא רק בארגוני פשע). כדי שנצליח צריך גם את מנהיגות המגזר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *