ארונות הזזה ועיצוב בעץ – המדריך המלא

אם בעבר ארון היה בעל מבנה, צורה ועיצוב אחידים כמעט לחלוטין, היום ניתן למצוא סוגים שונים של ארונות השונים מאוד זה מזה. הבחנה ראשונה בין סוגי ארונות היא בין ארונות הזזה לארונות בעלי דלתות כנף

חלק גדול מאוד מהדירות הנקנות היום, בין אם אלה דירות יד שניה ובין אם אלה דירות חדשות, עוברות תהליך מסוים של עיצוב פנים.

גם דירות הנקנות הישר מקבלן לא תמיד מתאימות באופן מושלם לצרכי הדיירים ולטעמם האישי. עיצוב בתים או דירות יכול להוות חלק משיפוץ כולל הדורש תכנון מחודש לגמרי של הדירה, שיפוץ חלקי הכולל שינויים מסוימים וגם יכול לעסוק רק בשלבים האחרונים – ריהוט הבית ואבזורו באופן שישרת היטב את בני הבית.

ארונות מהווים חלק משמעותי בעיצוב וחיוניים מאוד לחיים נוחים. זהו פתרון האחסון היעיל והנוח ביותר שיש ולכן חשוב להתאים את מבנה הארונות, מיקומם בחלל, סידורם הפנימי וגם עיצובם לצרכי דיירי הבית וטעמם.

סוגים שונים של ארונות

אם בעבר ארון היה בעל מבנה, צורה ועיצוב אחידים כמעט לחלוטין, היום ניתן למצוא סוגים שונים של ארונות השונים מאוד זה מזה. הבחנה ראשונה בין סוגי ארונות היא בין ארונות הזזה לארונות בעלי דלתות כנף. ארונות הזזה פופולאריים ובעלי יתרון כאשר מדובר על עיצוב בתים/דירות שבהם החלל הוא קטן, אך לא רק.

תנועת הדלת על גבי מסילה חוסכת מקום שנתפס כאשר זו דלת כנף אשר נפתחת אל תוך חלל החדר ותופסת בו מקום. אחד האתגרים הגדולים ביותר בעיצוב פנים הוא למצוא פתרונות אחסון שמצד אחד יתפסו מקום מועט ככל האפשר בחלל ומצד שני יוכלו להכיל כמות גדולה של חפצים ותכולה. ארונות הזזה גדולים הכוללים מדפים, מגירות ואזור לתליה מספקים מקום אחסון גדול ומשמעותי.

ארונות בהתאמה אישית – להתאים את הארון לכל אחד

מי מאיתנו לא מכיר את תחושת הפספוס שישנה כאשר מחפשים דבר מסוים לרכישה, הוא כמעט מתאים לצרכים אך לא באופן מדויק ואנו מתפתים לקנות בכל זאת כי כרגע אין משהו טוב יותר. כאשר מדובר על קניית חולצה, אפשר לקחת את הסיכון, לקנות, ללבוש פעם פעמיים ולשכוח את החולצה בארון, אך כשמדובר על רכישה גדולה כמו ארון או רהיט משמעותי אחר, לא כדאי להתפשר.

עם ארונות פתיחה בהתאמה אישית הארון שעליו חלמתם הוא בדיוק זה שתקבלו מכל הבחינות: הגודל, המבנה הפנימי, העיצוב החיצוני שיכול להיות ייחודי מאוד ולא סטנדרטי. הארון יתאים באופן מדויק למידות החדר ולא יהיה בהכרח במידות הסטנדרטיות. לכל אחד ניתן "לתפור" את הארון שמתאים לו.

ארונות במגוון סגנונות

כמו רהיטים אחרים ואבזור הבית, גם ארונות יכולים להיות מעוצבים בסגנונות עיצוב שונים. כדאי שעיצוב הארון יתאים לעיצוב הכללי והאווירה שאתם רוצים ליצור בבית. אם הסגנון של הבית הוא סגנון כפרי, עיצוב בעץ מתאים באופן כללי וכך גם הארון. לסגנון כפרי יתאים ארון בו יראה צבע העץ הטבעי. ניתן לבחור בעץ כהה או בהיר יותר לפי הטעם. לסגנון מודרני יתאים ארון בו החומרים הבולטים לעין הם זכוכית ומתכת. דלתות הארון יכולות לשלב בין זכוכית חלבית בגוונים שונים וגם דלת מראה. פרופילי אלומיניום מוסיפים עוד לסגנון המודרני. ניתן לעצב ארונות שאינם רק בסגנון כפרי אלא גם בסגנון רטרו, עם גילופים ופיתוחים המזכירים את הארון בבית של סבתא.

ארון טוב מתחיל בפרזול טוב

כאשר מחפשים ארונות לבית, הפרמטרים הנבדקים בד"כ הם מידות הארון, המבנה הפנימי שלו, החומרים המרכיבים אותו ועיצובו החיצוני. ישנו דבר נוסף שחשוב לבדוק והוא הפרזול. הפרזול כולל את כל אותם עזרים אשר בלעדיהם הארון לא ישרת אותנו כפי שהוא אמור. הפרזול כולל מסילות לדלתות כאשר אלה ארונות הזזה או צירים לדלת אם אלה ארונות כנף, מסילות למגירות ועוד. לכן, יש לבדוק שהפרזול איכותי, חזק ועמיד ויאפשר שימוש נוח, קל וגם שקט לארון.

ארונות רוכשים רק אצל מומחים

ארונות לבית ניתן לרכוש במגוון רחב של מקומות, החל מרשתות גדולות ועד חנויות קטנות, נגריות המציעות ארונות בהתאמה אישית וגם אתרי אינטרנט שונים. אל תבדקו רק את המחיר. עמידה בתקציב שהצבתם לעצמכם הוא בהחלט חשוב, אך חשוב לא פחות לקבל איכות, ארון חזק, נוח לשימוש, ועמיד שישרת אתכם לאורך שנים. לכן, עשו סקר שוק, קראו על החנות או הנגריה אליה אתם פונים, ראו מה הוותק, הניסיון והמוניטין שלה בתחום. אם זו נגריה שמעצבת בעיצוב אישי, הסתכלו באתר על עבודות קודמות. כך תקבלו בדיוק את הארון שישרת אתכם באופן מושלם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *