אשר תקף: כשמדובר בבחורי חו"ל שבאים ללמוד במיר, מיד ותהום כל הארץ?!"

בפתח הדיון על ייצוג הולם לחרדים במשרות בשירות המדינה, תקף יו"ר וועדת חוקה את ההסתה נגד בחורי חו"ל הבאים ללמוד בארץ: "כשאלפי צעירים באים מחו"ל עם 'מסע' ו'נעלה' זה בסדר, אבל אם מדובר בבחורים שבאים מחו"ל ללמוד בישיבת 'מיר' – מיד ותהום כל הארץ?!".

בפתח הדיון בוועדת חוקה על חובת המדינה לייצוג הולם במשרות לחרדים ולאוכלוסיות נוספות בשירות המדינה, תקף יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר את ההסתה נגד בחורי חו"ל שכניסתם ארצה אושרה על פי כללי משרד הבריאות לכניסת סטודנטים.

"כשמדובר על אלפי צעירים שבאים לארץ עם 'תגלית' ו'מסע' זה בסדר, אבל כשמדברים על 'ישיבת מיר', מיד ותהום על הארץ?! אף אחד לא ביקש להעביר אותם בדרך אחרת, הם לא יבואו בדרך עוקפת מטוסים ולא בחלליות. הם יבואו באותה דרך שנקבעה לכלל הסטודנטים, עם כללי הבידוד ועל פי כל הכללים המחייבים של משרד הבריאות.

"בחור ישיבה שמגיע מחו"ל ללמוד בארץ צריך לחבק אותו. הם באים לארץ כי זה השורשים שלהם, הם תורמים למשק עם הצריכה שלהם כאן בארץ, בחלקם הגדול גם משתקעים בארץ ונשארים לגור פה, זה דבר שהמדינה צריכה להשקיע בו. כל חטאם הוא שהם לומדים תורה ולא פילוסופיה סינית? זה הסיפור? לא נהיה בשר תותחים של אף פוליטיקאי מתוסכל, גם אם קוראים לו ליברמן".

ישיבת חברון. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ח"כ אשר תקף גם את ההסתה שהייתה על המענקים לילדים: "זה אותה התעלמות שהייתה בתחילה מהצורך בשוויון במענקים לילדים. ילד הוא ילד הוא ילד. טוב עשה הרב גפני שתיקן את המעוות וטוב שכל חברי וועדת הכספים תמכו בכך. הילד השישי והשביעי גם הוא ילד, גם הוא זכאי לאוכל".

בהתייחסו לנתונים הבלתי מספקים בעניין ייצוג ההולם לחרדים בשירות המדינה אמר: "עובד הוא עובד, גם אם יש לו זקן ופאות הוא צריך להתקבל בלי העדפה מתקנת, אבל הנתונים מראים שגם עם ההעדפה המתקנת המצב רחוק מתיקון, בשביל זה התכנסנו הבוקר כדי לשנות את זה וכדי לשפר את המגמה".

ח"כ אשר חתם את הדברים ואמר: "די להסתה ולהדרה הזו של כל דבר שיש לו סממן שונה מאורח החיים שלך. כולנו במלחמה כתף אל כתף במלחמה מול הקורונה ומול המשבר הכלכלי. בואו נתאחד ונדאג לכל עולה, לכל ילד, לכל בחור ולכל עובד שהוא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *