"אשת העטלף": הווירוסים המתגלים כיום "הם רק קצה הקרחון"

"יש סיכוי למגפה נוספת"

בתגובה להאשמות האמריקאיות שלפיהן סין הינדסה את הווירוס במעבדה בווהאן, מבהירה שי ז'נגלי, סגנית ראש מעבדת הווירולוגיה של העיר, עד כמה נדרש מאמץ נוסף כדי למנוע מגפות חדשות, ונשבעת: "בחיי שאין קשר בין הווירוסים במעבדה לווירוס הקורונה שפגע בבני אדם"

שי ז'נגלי, וירולוגית ידועה בזכות עבודת המחקר שעשתה על וירוס קורונה בעטלפים, אמרה בראיון בטלוויזיה הממלכתית בסין כי הווירוסים המתגלים כיום "הם רק קצה הקרחון", וקראה לשיתוף פעולה בינלאומי במאבק נגד מגפות.

שי, הידועה בסין בשם "אשת העטלף", היא סגנית מנהל המכון הווירולוגי של ווהאן. היא אמרה כי תחום מחקר הווירוסים זקוק לשקיפות ולשיתוף פעולה מצד מדענים וממשלות, וכי המצב הנוכחי שבו המדע עבר פוליטיזציה הוא מצער מאוד.

"אם ברצוננו למנוע התפרצות נוספת של מחלה מדבקת שתגרום סבל לבני האדם, עלינו ללמוד בהקדם על הווירוסים הנישאים על ידי חיות בר בטבע, ולאפשר מתן אזהרה מוקדמת", אמרה שי ל-CGTN. "אם לא נחקור אותם, יש סיכוי למגפה נוספת".

הראיון שודר בטלוויזיה עם פתיחתו של הקונגרס העממי הלאומי של סין, שבו מתכנסת הנהגת המדינה בבייג'ין. הקונגרס נערך על רקע ההידרדרות ביחסים בין ארה"ב לסין, וההאשמות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ושר החוץ שלו מייק פומפיאו בכך שסין הינדסה את הווירוס במעבדה בווהאן.

סין דחתה את ההאשמות. שי אמרה שהמאפיינים הגנטיים של הווירוסים שהיא חוקרת במעבדה לא תואמים לאלה של וירוס הקורונה שפגע בבני אדם.

בראיון נפרד באותו ערוץ בסוף השבוע, אמר ואנג יאנגי, מנהל המכון הווירולוגי, כי הרעיון שהווירוס ברח מהמעבדה הוא "שקר מוחלט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *