בבית לא שרים זמירות בשבת? מה פסק שר התורה בקשר לשידוך

"נודע לנו שבביתו של הבחור לא נוהגים לשיר זמירות שבת" – אמר האברך לרבינו. "הדבר מפריע לי קצת, אך האם להוריד שידוך בגלל סיבה שכזו?" להפתעתו השיב מרן שליט"א – "זה חיסרון גדול!" וייעץ שלא להמשיך בשידוך. הוראות, הדרכות ומעשים ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, אשר נרשמו ע"י נכדו נאמן ביתו הרה"ג ר' אריה קניבסקי שליט"א

 

מעשה באברך שנכנס אל רבינו שר התורה מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א וניכר היה כי הוא מרגיש שלא בנוח עם שאלתו 'המיותרת', אך מכיון שנפשו לא שקטה מספקות החליט בכל זאת לעלות ולשאול, וכך שאל: הציעו לבתי שידוך, בחור מצוין יר"ש ומתמיד, הכל נראה בסדר חוץ מדבר אחד פעוט – במהלך הבירורים שעשינו על משפחת הבחור, נודע לנו 'במקרה' כי בביתו לא נוהגים לשיר זמירות שבת בסעודות השבת, והדבר מפריע לי קצת, כי אצלנו מאוד מקפידים על כך, אך לבי נוקפני להוריד שידוך בגלל סיבה כזו, מה דעת הרב בזה?

להפתעתו הרבה השיב לו רבינו שליט"א: "זה חיסרון גדול!" וייעץ לו שלא להמשיך בשידוך. האברך השואל שהופתע מהתשובה הנחרצת, הוסיף לשאול, אולי יועיל שהבחור יגיד שבביתו שלו ינהג אחרת וכן ישיר זמירות שבת, אך רבינו שליט"א מיאן להצעה זו ונשאר בדעתו כי זה לא יועיל ולא לעשות את השידוך!

סופו של המעשה היה מפתיע לא פחות. השואל חזר לביתו והתקשר לשדכן להודיע כי הם מורידים את ההצעה מהפרק כהוראת רבינו, ולא עברו מספר שעות והטלפון בביתו צילצל כשעל הקו היה ידיד המשפחה, שביקש לומר, שמכיוון ששמע שהציעו להם את הבחור הנ"ל, עליו להודיעם כי קיימת אצלו בעיה מסוימת שמספיקה בפני עצמה לדחות את ההצעה. לא נותר לאבי הבת אלא לומר לידידו כי שמע לדעת תורה וכבר דחה את ההצעה והיא אינה על הפרק…התפרסם ב'טליושר' 6881* – קו התוכן של ארגון 'ארחות יושר'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *