בבעלזא יתחילו לחבוש מסכות?

בית הדין של חסידות בעלזא נפגש עם האלוף במיל רוני נומה והרב יוסי ערבליך מארגון ״למענכם״. על פי הדיווח של יאיר שרקי הדיינים הבטיחו להוציא מכתב ״חידוד נהלים״ ואזהרה מהניסיונות לייצר הדבקת עדר

בית הדין של חסידות בעלזא נפגש עם האלוף במיל רוני נומה והרב יוסי ערבליך מארגון ״למענכם״. על פי הדיווח של יאיר שרקי הדיינים הבטיחו להוציא מכתב ״חידוד נהלים״ ואזהרה מהניסיונות לייצר הדבקת עדר.

בבעלזא מכחישים את הדיווח כי הגיעו להבנות עם משרד הבריאות וטוענים כי גורמים שונים עשו פה סיבוב יח"צ.

השבוע פרסמנו כי מספר חסידי בעלזא תושבי אשדוד וירושלים מאושפזים בבתי החולים, במצב קשה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. ל'אקטואליק' נודע מפי עסקן רפואי כי אחד המאושפזים אברך צעיר בגיל 45, הוא מורדם ומונשם, מצבו קשה.

כידוע בחסידות בעלזא "לא ממליצים" לחסידים ללכת עם מסכות ולהישמר על הכללים כמו גם בחסידות סטאמר שם גם מבוגרים אינם חובשים מסכות והדבר יכול להביא לידי סכנה של ממש. בשבוע שעבר נערכה עצרת לזכר ראש הישיבות של החסידות שנפטר מקורונה, תוך רמיסת כל הרחקות הקורונה.

במקביל, לידי 'אקטואליק' הגיעו צילומי מסך בהם נראה גורם בחסידות מאיים מהבוקר על כתבי 'המודיע' ו'המבשר' לאחר שנכתב שם כי "ישנם ציבורים שמבחינתם מסיכה זו המלצה בלבד"…

גורם באחד העיתונים סיפר כי "המערכת והכתבים מותקפים על ידו בלי הרף וזה אחרי שכולנו רואים את התוצאות הקשות של ההתנהלות המזלזלת", לדבריו, "בחסידות איימו לבטל את המנוי לעיתון באם ימשיכו לרמוז על כך שבעלזא מצפצפים על הכללים."

הכתב יאיר שרקי ביקר בשבוע שעבר את חסידות בעלזא בחריפות על כך שמזלזלים בהוראות משרד הבריאות וכתב: "בשום ריכוז חרדי שבו שידרתי במשבר הקורונה לא הותקפתי כמו ע״י הפרחחים הערב בקרית בעלזא.ההסבר מצער- אחרי שבגל הראשון הפרו את ההנחיות ברגל גסה, גם עכשיו בבעלזא יודעים שיש להם מה להסתיר: הזלזול במסיכות, והעדויות על משפחות שלא נבדקות למרות תסמינים הגיעו אליי ואל עוד עיתונאים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *