בגלל העתירה לבג"ץ: נתניהו דחה את ההצהרה על החסינות

לאחר שהודיע כי ימסור הצהרה בשעה 20:00, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל הערב (שני) את ההצהרה על החסינות

לאחר שהודיע כי ימסור הצהרה בשעה 20:00, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל הערב (שני) את ההצהרה על החסינות. הערכה היא כי נתניהו דחה את ההצהרה לקראת הדיון מחר בבג"ץ בשאלה אם ניתן להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. בסביבת נתניהו העריכו שההצהרה הערב עלולה הייתה להשפיע לרעה על מצבו בדיון.

בתגובה לעתירה המתגבשת נגדו ראש הממשלה הבהיר בעמדתו כי "אם העם לא מחליט מי ינהיג אותו – זו פשוט לא דמוקרטיה"‎. בעתירה נתבקש בג"ץ לתת צו לפיו אין להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוחלט להגיד נגדו כתב אישום בעבירות שיש עמן קלון – בדומה לכתבי האישום שיוגשו נגד נתניהו. מנדלבליט סירב להתייחס לסוגיה ואמר כי "מדובר בסוגיה תיאורטית בלבד" כל עוד לא הוחלט רשמית על בחירות נוספות ולא נודעו תוצאותיהן".

פרקליטי נתניהו הגיבו לעתירה: "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם – זה העם, לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה. העתירה מהווה ניסיון לגרור את בית המשפט לסוגיה שכלל אינה 'שפיטה', כלל אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד וכלל לא אמורה לבוא לפתחו של בית המשפט הנכבד, אלא להכרעת ציבור הבוחרים בלבד. בשל סיבה זו בלבד מן הראוי לדחות את העתירה על הסף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *