בדמעות: ציפי לבני הודיעה על פרישתה מהפוליטיקה

ציפי לבני כינסה לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים בה הודיעה בדמעות על פרישתה מהחיים הפוליטיים: "לא רוצה לבזבז לשמאל קולות"

ציפי לבני כינסה לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים בה הודיעה בדמעות על פרישתה מהחיים הפוליטיים: ״אני שמה את עצמי היום בצד ומודיעה שהתנועה לא תתמודד בבחירות. אין לנו מספיק כוח פוליטי לבד. לא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו״, אמרה לבני תוך שהיא מממררת בבכי.

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ איציק שמולי הגיב: ‫״עזיבתה של ציפי לבני את מחנה המרכז-שמאל מצערת מאוד וקולה הצלול, האמיץ והברור למען הבטחתה של ישראל יהודית ודמוקרטית יחסר מאוד. העובדה שנקטה באופן אחראי וסירבה לסכן אלפי קולות שילכו לפח מלמדת על אצילות והגינות. אני מקווה מאוד שדרכינו יצטלבו שוב גם בעתיד למען קידום הערכים המשותפים״.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ: "לבני עשתה צעד אמיץ והגון והפוליטיקה הישראלית מאבדת אדם ראוי ומשמעותי. אף שהיו לי חילוקי דעות אידיאולוגיים עמה בתחום הכלכלי, ולמרות נסיבות פרוק המחנ״צ, ראיתי בה שותפה חשובה בחתירה לשלום ובשמירה על הדמוקרטיה. אני בטוחה שלבני תוסיף לשרת את המדינה גם מחוץ לכנסת ומאחלת לה הצלחה״.

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, על פרישתה של לבני: ״לבני היתה נקודת אור בכנסת חשוכה וגזענית ועמדה לצדנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית, נגד חוק הלאום ובעד הקהילה הגאה. מוערכת במיוחד הדרך שעשתה מהימין העמוק לאחד הקולות המובהקים בעד השלום והדמוקרטיה ונגד ההסתה גם כשאחרים התקרנפו ושתקו. אין ספק שהיא תחסר בכנסת הבאה, אני בטוחה שעוד נכונו לה עלילות״.

חבר הכנסת יו״ר סיעת התנועה יואל חסון הגיב: ״עזיבתה של ציפי לבני את המערכת הפוליטית הוא רגע עצוב בשביל מדינת ישראל וגם עבורי באופן אישי. בעיניי, לישראל יש את הצורך באנשים כמוה, עם יכולות ונסיון בהנהגת המדינה.

מבחינתי, אני שמח על הזכות שהייתה לי לשרת את הציבור במשך יותר מעשור בכנסת. עשיתי שלל תפקידים מיו״ר ועדת ביקורת המדינה, מרכז האופוזיציה ועד יו״ר הקואליציה. אני גאה בשלל החוקים הטובים שהעברתי ושינו כאן מציאות. חברות בכנסת היא זכות שניתנה למעטים ואני רוצה להאמין שמימשתי אותה על הצד הטוב ביותר.״

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *