בדרך לבחירות: הפגישה בין נתניהו לגנץ – פוצצה

נתניהו: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה" * גנץ לאחר הפגישה: "בחירות זה דבר רע אבל לא נוכל להתפשר על עקרונות"

הערב ב-22:00 נערכה פגישה מכרעת בין נתניהו לגנץ – בתום הפגישה יצאה הודעה לקונית שבישרה על סיום הפגישה וכעת מעריכים במערכת הפוליטית כי לא הושגה התקדמות וחלום ממשלת האחדות ירד לטימיון.

בליכוד הוציאו הודעה שבה ניתן להבין כי ישראל הולכת לבחירות – "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח״כים בליכוד, סיכמו ח״כ חיים כץ ויו״ר הליכוד, רה״מ נתניהו, להביא בפני מרכז הליכוד הצעה שלא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת."

נתניהו נשמע פסימי אחרי הפגישה עם גנץ: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה.
לדבריו, "גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ מסר בתום הפגישה עם יו"ר הליכוד נתניהו:"בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות.
ממשלת אחדות שלצד הדאגה לבטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות.
ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר.

בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *