בהוראת הגר"ח: כל הפנימיות בישיבות ייסגרו, והחלוקה המסתמנת

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אישר את מתווה הלימוד בצל הקורונה שהגה ויזם ראש הממשלה. על פי המתווה, הפנימיות ייסגרו, תלמידי הישיבות וילדי תלמודי התורה ילמדו בקבוצות של 10

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אישר את מתווה הלימוד בצל הקורונה שהגה ויזם ראש הממשלה. על פי המתווה, הפנימיות ייסגרו, תלמידי הישיבות וילדי תלמודי התורה ילמדו בקבוצות של 10.

בהודעה משותפת שפורסמה מבתי הרבנים נכתב: "גדו"י מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן הגרי"ג שליט"א החליטו בשעה האחרונה משאירים את כל מוסדות הלימוד (ישיבות קטנות וגדולות תלמודי תורה וכוללים) פתוחים. תוך כדי הקפדה על כללי משרד הבריאות חלוקה לקבוצות וכו'. עדכונים למנהלי המוסדות יובאו בהמשך. המקומות שנתקלים בבעיות, הרשויות ישתפו פעולה למציאת פתרונות הולמים".

הערב פורסם כי מספר החולים בנגיף בישראל ל-213 חולים: חולה מספר 202 היא ילדה בת שנתיים וחצי מירושלים שנדבקה ממגע של חולה מאומת. סגנית מנהל המעבדה הראשית של משרד הבריאות נדבקה אף היא בנגיף הקורנה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התראיין הערב (ראשון) לחדשות 12 והתייחס להתפשטות הקורונה בישראל: "אנחנו מנסים שקצב ההידבקות יהיה יותר נמוך ושהחולים יתפרסו על טווח זמן יותר רחב שתהיה אפשרות לטפל בכולם. אך מצד שני חייבים להכיר במציאות: מספר החולים יעלה, וקצב העלייה גם הוא ילך ויעלה, ככה זה קורה בכל העולם. אנחנו מכירים במציאות שגם לא מעט אנשים ימותו מהקורונה בישראל. זו המציאות ויש לנו חובה לשקף אותה לציבור בישראל".

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. האם גם את החילים בצבא גם שלחו או שולחים הביתה

    האם גם את החילים בצבא גם שלחו או שולחים הביתה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. 100 ברכות כל יום

    הגאולה בפתח. הסיבה שיש קורונה להכין את העולם לביאת המשיח. ביטול הטיסות בעןלם כדי לאפשר הטסת כל בתי כנסת ובתי מדרש שבעולם לארץ ישראל. פינוי המלונות לשכן את כל היהודים שיקומו בתחיית המתים. הסערה והשטפונות כמין טהרת מים כהכנה לגאולה!

    ר' יעקב מאיר שכטר שליט"א אמר בפורים קורונה זה מחלה אבל בשם של המחלה יש את התרופה זה לשון של "קראו נא" הקדוש ברוך הוא אומר נא תקראו לי.

    ר' שמעון שפירא שליט"א אמר: קורונה = ק' זה מאה ברכות יהיה "רינה"
    כמו שרואים בזמן דוד המלך שהיה מגיפה התקינו שיגידו מאה ברכות כל יום, כך חייבים להקפיד היום על 100 ברכות כל יום.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. דברי אלוקים חיים! הנה הוראת שר התורה מרנן ורבנן הצדיק הגר"ח קנייבסקי שליט"א

    .
    את דבר השם ולהגות בתורה יומם ולילה כי התורה מגנא ומצלא. זה הוראת שר התורה מרנן ורבנן הצדיק הגר"ח קנייבסקי שליט"א לתלמודי התורה הליטאים באשר להמשכת הלימודים נמשכת. למרות הצווים המפורשים של משרד הבריאות, ההנחיות וביקורי השוטרים הבוקר במוסדות החינוך, הגר"ח קנייבסקי הורה שוב "להמשיך ללמוד כרגיל" בכל תלמודי התורה בארץ ישראל.

    והיום נודע, כי לאחר פרסום הצו של משרד הבריאות, האוסר על קיום לימודים במוסדות החינוך, [כי זה מטרת הציונים לעקור את התורה הקדושה] אחד ממנהלי החיידרים הגיע היום לבית הגר"ח ושאל שוב האם להודיע מחר על הפסקת הלימודים. ר' חיים ענה: "להמשיך ללמוד כרגיל" וזה פסק הלכה של מרן.

    המנהל חזר ושאל אם ההוראה היא חד משמעית גם במידה שפתיחת הת"ת תגרור קנסות וביקורי פקחים, וקיבל תשובה חד משמעית שלמרות הכל להמשיך בשגרת הלימודים כרגיל בלי שום שינוי.

    כזכור, אתמול הורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א לאחר ששמע את כל הצדדים להמשיך ללמוד בתלמודי התורה תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות של משרד הבריאות. בכל תלמודי התורה נערכו הלימודים כרגיל מלבד כיתות הגנים.

    כזכור הבוקר הגיעו פקחי משרד הבריאות למספר ת"תים וישיבות, כשברובם המוחלט הגיעו מנהלי המוסדות להסדר עם השוטרים והלימודים נמשכו.

    כך גם בכל עולם הישיבות, המשיכו הבוקר את סדרי הלימוד כרגיל, מלבד ישיבה אחת בפ"ת, ישיבת אור ישראל, [זה בכלל ישיבה?] שם לאחר דין ודברים הבוקר עם השוטרים – הורה יגאל רוזן, היינו "הרב" החשוד שמגייס בני תורה לצה"ל השמד והזימה וכו' [שר"י] הוא הורה לסגור את הישיבה. כי "בדרך שהאדם רוצה לילך מוליכין אותו" והמבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!

    את דבר השם ולהגות בתורה יומם ולילה כי התורה מגנא ומצלא |
    הגב