בהיקף 20 מיליון שקל: הסתיים השלב הראשון בפרויקט שדרוג הר המנוחות

שיקום כבישים, הקמת מדרכות להולכי רגל, הסדרת מקומות החנייה ברחבה המרכזית, עבודות הנגשה, טיפול בחיפויי קירות, שיקום נופי | הוספת מעקות בטיחות | פינות ישיבה מוסדרות | הצללה, תאורה, ריהוט רחוב ועוד

המשרד לשירותי דת, עיריית ירושלים ומועצת בתי העלמין השלימו את שלב א' בפרויקט שדרוג התשתיות בהר המנוחות גבעת שאול בירושלים. מדובר בפרויקט הפיתוח הנרחב והגדול ביותר שנעשה בעשורים האחרונים בהר המנוחות בירושלים.

טקס החניכה של הפרויקט נערך במעמד השר לשירותי דת יעקב אביטן, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל המשרד לשירותי דת וממונה מועצת בתי העלמין עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון ובכירים אחרים.

הפרויקט, אותו הובילה מנהלת מבני דת בעיריית ירושלים בשיתוף מועצת בתי העלמין בעיר ובוצע על ידי חברת מוריה, כלל שיקום תשתיות, שדרוג המרחב הציבורי, עבודות נגישות ושיקום נופי בהר המנוחות.

העבודות בפרויקט כללו שיקום הכבישים ותשתיות התעבורה במתחם, תיקוני אספלט והקמת מדרכות נפרדות להולכי רגל והנגשה לנכים במטרה ליצור הפרדה בין נתיבי כלי רכב להולכי רגל. בנוסף, העבודות כללו חידוש ושדרוג משמעותי של הרחבה המרכזית של הר המנוחות, שדרוג והסדרה של מקומות החנייה לרכבים פרטיים ולאוטובוסים, שדרוג תחנת האוטובוס, שדרוג המבואות לחלקות הקבורה בשדרה הראשית, שדרוג מערכות הניקוז, טיפול בחיפויי קירות תמך קיימים, הוספת גידור ומעקות בטיחות אחידות ותקניות, הוספת פינות ישיבה, הוספת הצללה למתחמי אזכרה והספד וכן עבודות גינון והשקיה.

כמו כן, במסגרת הפרויקט שודרגה התאורה במתחם, הותקנו ברזי שתייה חדשים ובטיחותיים, הוסרה פסולת קיימת והוסדר שילוט אחיד במקום. הפרויקט חולק לשלושה מקטעים כאשר בשלב הראשון העבודות כללו שדרוג מערך החנייה ובו הסדרת מקומות החנייה, כביש גישה , התקנת פרגולות והצללה וכן שיקום נופי. בשלב השני מתוכננות עבודות בכביש העליון ובכביש התחתון של הר המנוחות. ההשקעה הכללית בפרויקט הינה בהיקף של כ-20 מיליון שקל.

השר לשירותי דת יעקב אביטן בטקס: ״אני שמח לעמוד כאן היום ולחנוך את תחילת הפרוייקט לשדרוג הר המנוחות. בפרשת בשבוע אנחנו קוראים על אברהם שהלך לרכוש חלקת קבר לשרה, לא הסתפק רק בקבר אלא גם בשדה שמסביבו כי צריך תנאים לכל אלו שבאים. אני מודה לראש העיר, למנכל משרדי ולמועצת בתי העלמין שנרתמו למלאכת קודש זו של כבוד המתים״.

שר הדתות יעקב אביטן. צילום: דוברות

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הר המנוחות הוא אחד המקומות החשובים בעיר ומן הראוי שהוא גם ייראה בהתאם. פרויקט השדרוג, שהיום הסתיים חלקו הראשון, נותן למקום את הכבוד הראוי לו. נמשיך לקדם ולשפר את כל חלקי העיר למען תושביה".

מנכ"ל עיריית ירושלים יצחק לארי: "העירייה משקיעה משאבים רבים בפיתוח תשתיות ומבני דת. בנוסף להשקעה שהושקעה בהר המנוחות, הוקצו לאחרונה 20 מיליון שקלים לבניית מקווה בשכונת גבעת שאול והועברו תקציבים נוספים לבתי כנסת ברחבי ירושלים".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "השאיפה היא שבית העלמין הר המנוחות יהיה מקום שמכבד את שוכניו ואת הציבור הרחב הפוקד אותו, וזאת במקביל למאמצים רבים להגדיל את שטחי הקבורה בירושלים הסובלת ממחסור חמור ביותר, כיום זו פריווילגיה לעשירים בלבד להיקבר בקבורת שדה בירושלים, ואנו שואפים שכל תושב העיר יזכה לאחר 120 למנוחת עולמים על אדמת ירושלים ובמחיר השווה לכל נפש".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו: "אנחנו משקיעים את כל המשאבים, על מנת לשמור על כבוד הנפטרים והתשתיות בהר גם בימות החורף וגם בימות הקיץ, על מנת שעם ישראל יוכל לעלות ולהתפלל על קברי הצדיקים וקברי יקיריהם גם בתקופה זו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *