בהלול: "ברק היה צריך להתייצב מול המצלמות בזמן אמת ולבקש סליחה מהציבור הערבי"

חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול מסתייג מן האפשרות שיו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק יתנצל בפני ערביי ישראל על אירועי אוקטובר 2000, ואמר כי הרעיון בא "מאוחר מדי והוא דל מדי". בריאיון הבוקר (שלישי) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב, אמר בהלול: "הוא עושה זאת מכיוון שהוא רוצה להדיח את נתניהו, שזה חשוב, אבל הקדוש יותר הוא לומר בכנות לציבור הערבי סליחה – ואינני מוצא בברק אמת וכנות בעניין הזה"

חבר הכנסת לשעבר זוהיר בהלול מסתייג מן האפשרות שיו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק יתנצל בפני ערביי ישראל על אירועי אוקטובר 2000, ואמר כי הרעיון בא "מאוחר מדי והוא דל מדי". בריאיון הבוקר (שלישי) לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב, אמר בהלול: "הוא עושה זאת מכיוון שהוא רוצה להדיח את נתניהו, שזה חשוב, אבל הקדוש יותר הוא לומר בכנות לציבור הערבי סליחה – ואינני מוצא בברק אמת וכנות בעניין הזה".

אתמול פורסם בחדשות הערב כי ברק שוקל את ההתנצלות כדי לקדם חיבורים עם המפלגות מרצ והעבודה, וכדי לחזק את הקשר עם ערביי ישראל. לדברי בהלול, "אני חושב שבאותה תקופה היה מן הדין לצפות מראש הממשלה להתייצב אל מול המצלמות, להישיר מבט אל מול הציבור הערבי ולומר 'סליחה', בדיוק כפי ששלוש שנים לפני כן הוא אזר אומץ ואמר סליחה די בצדק למזרחים. וכפי שאני מצפה מראש הממשלה כרגע, נתניהו שיאמר סליחה בפני אחינו האתיופים. בוודאי שלערבים צריך לומר את זה, אבל לא ממניעים אלקטורליים. אני קצת חשדני בעניין הזה".

עוד אמר בהלול, שהיה במפלגת העבודה: "אהוד ברק אינו חביב הציבור הערבי. אני חושב שגם כאשר הוא כיהן כתפקיד מפתח החשוב ביותר במדינת ישראל הוא לא חבר לציבור הערבי, הוא לא גילה סימפטיה, אפילו טיפה סנטימנטים. הציבור הערבי הרי מוכה וחבוט, וודאי שהוא זוכר מי אחראי על כך ואני חושב שבוודאי אירועי אוקטובר חקוקים בתולדות המדינה וביחסים המורכבים והמאוד מדממים בין הציבור הערבי למדינת ישראל. מי שעמד בראשות הממשלה אז זה היה אהוד ברק והוא לא יכול לחמוק גם במשפט הציבורי ההיסטורי במתן הדין".

עם זאת, הוא ציין: "אני לא רוצה להיות יותר מדי קשוח בעניין הזה ולא לגלות טיפה אנושיות. ולכן אני חושב שאמנם זה מאוחר מדי ודל מדי, אולי הוא בא ממניעים אלקטורליים, ובכל זאת אני עדיין אומר שסליחה זה הביטוי הנשגב ביותר באנושות. מכיוון שכל כך קל להגיד סליחה אבל זה כל כך קשה לבני אדם להגיד סליחה, כל שכן שמדובר במישהו שמכהן בתפקיד מפתח במדינה".

נועה רוטמן, שהצטרפה בשבוע שעבר למפלגתו של ברק, אמרה בתוכנית כי אינה מכירה את הדבר, אך הביעה בו תמיכה. "אני חושבת שכל פעולה שיש בה משום חיבורים וחמלה וסולידריות בעת הזאת בחברה הישראלית, בלי ציניות פוליטית, ברצינות, אני לא מדברת על התנצלות על אירוע כזה או אחר. אבל כל פעולה שיש בה מנהיגות שמפגינה סולידריות וחמלה לא בשביל שיקולים פוליטיים וצרים היא מבורכת, כל חיבור בחברה הישראלית הוא מבורך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *