"בועידת אגו"י לא רצו לפתוח את הסיפור של הבחירות שהתקיימו לפני 40 שנה"

כבר שנים שבחסידויות שונות תוקפים את מפתח שליחת הנציגים לכנסת לפי בחירות שנערכו באגו"י לפני כ-40 שנה. כעת, בכיר בבעלזא תקף במרומז את ועידת אגו"י שהתכנסה בשבוע שעבר – ולא נגעה בנושא. האזינו להקלטה המלאה

מיכל הלברשטאם, בכיר בחסידות בעלזא וחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם החסידות, תקף אמש, בראיון בשפת היידיש לקו הפנימי בחסידות "קול בעלזא" את ועידת אגודת ישראל שהתכנסה בשבוע שעבר, ולא רצתה לגעת בנושא הנפיץ של הבחירות הפנימיות באגודת ישראל, שנערכו לפני כ-40 שנה ולא עודכנו מאז, גם לאחר השינוי במפת החסידויות בארץ וגודלה.

"לא ראיתי חידושים מיוחדים בועידת אגודת ישראל", אמר הלברשטאם בראיון. "היה אוכל טוב, מוזיקה טובה אבל לא דנו בבעיות המהותיות הנוגעות לעתידה של אגו"י".

הלברשטאם התרעם על כך ש"אף אחת מסיעות אגו"י לא רצתה לפתוח את הסיפור של הבחירות הפנימיות שהיו לפני 40 שנה, ולכן היה קשה לפתוח בדיונים את העניין של המקום השלישי". לצד זאת טען, למרות ההפסד לבעלזא שלא קיבלה לבסוף את המקום השלישי באגו"י, כי בסך הכל "ההסכם הוא טוב לבעלזא".

כזכור, בבעלזא היו מאוכזבים עם סיום הועידה ותוצאותיה, כי בחסידות ציפו לקבל את המקום השלישי במקום ויז'ניץ ובסופו של דבר בהסכם הם לא קיבלו, אלא ויז'ניץ, והבלרשטאם בראיון הביע מורת רוח מהועידה.

"הרב'ה כל הזמן נתן לנו אור ירוק לנהל את המגעים עם שאר הסיעות באגו"י, אבל אמר לנו לעשות את זה בדרכי שלום וברוח טובה", כך הסביר הלברשטאם את ההפסד של בעלזא לבסוף.

האזינו לראיון המלא מהקו הפנימי:

בדבריו, הלברשטאם אף תקף במרומז את חסידות ויז'ניץ: "יש כמה דרכים בעשרות שנים האחרונות בחסידויות. יש חסידויות כמו גור ובעלזא, עם רב'ה אחד, ויש חסידויות אחרות, כמו חסידויות גליציאניות (הכוונה לויז'ניץ, א.כ.), שמתפצלות ויש להם כמה רבע'ס. זו לא דרך רעה, יש לזה גם מעלות חיוביות אבל בנושא של הגודל וההשפעה – אין ספק שבעלזא גדולה יותר".

בדבריו אף אמר הלברשטאם: "גם צאנז הם חסידות גדולה יותר מויז'ניץ ומגיע להם מקום ריאלי בכנסת".

הלברשטאם הביע חשש מזליגה של קולות חרדיים רבים דווקא ל'הליכוד': "יש חשש שנתניהו, בגלל העניינים המשפטיים והביקורת שלו על מערכת המשפט והמלחמה שלו בפרקליטות, יסחוף אחריו אנשים רבים להצביע הליכוד, ובתוכם גם חרדים. השוליים של החרדים גדלו והוא עלול לקחת מנדטים מיהדות התורה", אמר.

הלברשטאם ונציגי בעלזא, בהם ח"כ ישראל אייכלר, בהתייעצות בשולי ועידת אגודת ישראל בשבוע שעבר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *