בזים רק לקודשי ישראל: המחאה נגד 'היהודים באים' מתרחבת

בימים אלו אף הוקם "מטה המאבק להסברה יהודית" המארגן הפגנת ענק, מול התאגיד, בדרישה ברורה: "כסף ציבורי כבוד ציבורי".

סערה גדולה פרצה בימים האחרונים בעקבות תוכנית הטלוויזיה "היהודים באים" המשודרת ב'כאן 11' ובה יש ביטויים קשים ומבזים נגד האבות הקדושים וגדולי האומה היהודית. גדולי הרבנים יצאו באמירות חריפות נגד יוצרי התוכנית, ובמקביל מתארגנת הפגנת ענק כמחאה על ביזוי הקודש.

כאמור, בתוכנית 'היהודים באים', שמשודרת על ידי התאגיד, נשמעים ביטויים קשים וגסים כלפי האבות הקדושים: משה רבינו, אהרן הכהן, ואפילו בורא העולם באופן ישיר. בעקבות כך, פנו אישי ציבור וחברי כנסת ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה להסיר את התכנית בטענה לפגיעה ברגשות דת. חלקם אף דרשו להעמיד לדין את יוצרי ומפיקי התכנית, בטענה לעבירה על החוק, האוסר פגיעה ברגשות דת.

בימים אלו אף הוקם "מטה המאבק להסברה יהודית" המארגן הפגנת ענק, מול התאגיד, בדרישה ברורה: "כסף ציבורי כבוד ציבורי".

ממארגני המחאה נמסר עוד כי "לא ייתכן שבכסף ציבורי יפגעו ברגשות של רבבות מאמינים. אנחנו נדרוש בעצרת דרישה לשיוויון בתכני התאגיד, וגיוון העובדים במקום".

כאמור, תכנית "היהודים באים" היא תכנית סאטירית המשודרת בתאגיד השידור הציבורי הממומן על ידי אזרחי המדינה. על התכנית נמתחת באופן תדיר ביקורת חריפה בשל זלזול מתמשך ביהדות ובמסורת.

הגאון הרב זמיר כהן יצא למתקפה חריפה ומחאה גדולה בעקבות ביזוי הקודש ואמר: "האם הפגיעה ברגשות של כולנו לא שווה פרוטה?"

לדברי הרב "כל הנאמר זה בעיוות גמור לכתוב במפורש בתנ"ך. על המסורת והרגשות הישראליים מסרו אבותינו את נפשם לאורך שנות הגלות ורדיפות איומות, ומתוך השמירה על המסורת אנחנו היום במדינת ישראל".

"בואו ונעשה חשבון נפש במי ובמה אנחנו צופים, מה אנחנו מכניסים לבית. נוציא ונסלק מהבית כל מי שפוגע ברגשותינו, כל מי שפוגע ברגשות אבותינו".

בסיום דבריו אמר הרב זמיר: "יהי רצון שנזכה במהרה לאחדות מלאה באהבה וברגישות בין כולנו".

בראיון לתוכנית 'מלווה מלכה' עם יהונתן דדון התייחס מני אסייג,יוצר סדרת הטלויזיה 'שנות ה-80' לסערה בעקבות המערכונים המבזים ששודרו בתאגיד השידור הציבורי.
אסייג מספר על שיחות שקיים עם יוצרי הסדרה 'היהודים באים', ולדבריו מדובר על אנשים שגדלו על בוז והתנשאות לאמונה היהודית.
"הם מפחדים לעשות מערכונים שיבזו דתות אחרות ומרשים לעצמם לבזות רק מה שקשור לאמונתם של יהודים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איפה שס וג לעזזאל. לשם מה נשלחתם באטאטות

    הא

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב