"בזכות" איכוני השב"כ הוא נמצא בבידוד

מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר התבטא בחריפות בוועדת הקורונה לנוכח המצב הקשה: "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום.

הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים, ללא הבדלה בין מקומות סגורים ופתוחים. ההגבלות קשות – אך הם נועדו למנוע הטלת סגר".

עוד הוסיף ואמר כי: "אנחנו שומרים על הציבור, ונוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה".

לדבריו איכוני השב"כ הוכחו כיעילים ביותר: מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ.

מעל 11 אלף חולים פעילים. "אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עליה חדה מ-0.5% מכלל הבדיקות באמצע מאי ל-5% היום. הכפלנו את מספר החולים בארץ בעשרה ימים, ויש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים, ללא הבדלה בין מקומות סגורים ופתוחים. ההגבלות קשות – אך הם נועדו למנוע הטלת סגר". קיש הדגיש כי מדובר באירועים ונתונים משתנים בקצב מהיר. "אנחנו שומרים על הציבור, ונוכחנו לדעת כי החתונות הם מוקדי הדבקה המוניים. שלושה מפלסים בחתונה, ובכל מפלס 250 אורחים – זו בדיחה, לא הפרדה. חולה אחד ידביק עשרות משתתפים בחתונה – וזו עובדה".

לדבריו איכוני השב"כ הוכחו כיעילים ביותר: מתוך כ-17 אלף חולים בגל הראשון – 5,000 נחשפו מאיכוני השב"כ.

בראיון לזיגמן ברדיו 'קול ברמה' התייחס לאיכוני השב"כ יו״ר ועדת חוץ ובטחון ח״כ צבי האוזר, אשר נמצא בבידוד "בזכות" איכוני השב"כ: "ביום שני קיימנו דיון של 6 שעות על איכוני השב״כ, מאחוריי ישב מתמחה מהלשכה המשפטית וביום שישי הוא התגלה כחולה קורונה, אז אני בבידוד".

לשיטתו של האוזר בתוך כל המחלוקת בדבר נחיצות איכוני השב"כ: "הכלי של איכוני השב״כ הוא כלי משלים בלבד ולא כלי מחליף, חייבים לתגבר את החקירות האפדימיולוגיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *