בזמן ששרתם זמירות שבת: רינה מצליח טינפה על החרדים

בזמן שכל ציבור שומרי השבת עשו קידוש בבית כל אחד לעצמו תוך שמירה על ההנחיות החמורות של משרד הבריאות בעקבות מגיפת הקורונה, העיתונאית של חדשות 12 רינה מצליח יצאה במתקפה בוטה וגסה נגד המגזר החרדי

בזמן שכל ציבור שומרי השבת עשו קידוש בבית כל אחד לעצמו תוך שמירה על ההנחיות החמורות של משרד הבריאות בעקבות מגיפת הקורונה, העיתונאית של חדשות 12 רינה מצליח יצאה במתקפה בוטה וגסה נגד המגזר החרדי, שלטענתה לא פועל על פי החוקים כשהעיתונאית מקפידה להדגיש כי מדובר בכמעט כל החרדים בישראל.

צפו בדבריה:

העיתונאית אמרה בשידור חי בתכנית אולפן שישי בהנחיית דני קושמרו כי "יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה. אני רוצה לספר לכם שפקידי מס הכנסה שבאים למאה שערים יוצאים משם בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים על ידי התושבים. אני מזכירה לכם את ההפגנות של החרדים לפני 20 שנה כשרצו לסגור את כביש בר אילן בירושלים.

מצליח הוסיפה כי החרדים צריכים ללמוד שהם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. אנחנו רוצים לסייע להם אבל לא יכול להיות שהחרדים ירגישו בלתי מחויבים למדינה.

בשלב זה ניסו לקטוע אותה, בעיקר העיתונאית והמגישה דנה וויס, שטענה שאי אפשר להכליל, אך היא התעקשה: "זה רוב החרדים. זה רוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים ועסקנים".

העיתונאית הבכירה הדגישה כי דבריה הם רק מתוך אהבה ולא שנאה: לדבריה, "בימים אלו הציבור החרדי למעשה חוזר בתשובה, וצריך למנף את הימים האלו כדי לפתח מערכת יחסים חדשה בין המדינה לציבור זה. "זה מתוך דאגה ואהבה למדינה".

בארגון למען זכויות האדם "בצלמו" קוראים בתגובה לציבור להתלונן נגד מצליח לנציב הרשות השנייה באתר הרשות. בארגון בצלמו אומרים: ‏"מונולוג השנאה: הגשנו הערב תלונה חריפה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה.

לטענתם, מדובר בהתבטאות אשר מובילה לליבוי השנאה בציבור ועלולה לגרום לאלימות איש באחיו, והיא אינה יכולה לעבור בשתיקה. הציבור דורש מהנציב ברשות כי לאלתר תפורסם התנצלות ואזהרה בנושא- זהו תפקידך והנך נדרש לפעול."

עוד נמסר:" ‏בכל פעם שאתם שומעים את רינה מצליח מדברת על חרדים, תחליפו את המילה ב"ערבים" ואז תדמיינו מה היה קורה במדינה".

עיתונאים חרדים רבים הגיבו כנגד מצליח. ישראל כהן כתב: ‏רינה מצליח מסיתה נגד החרדים – אבל העובדות הם: החיילים מצטופפים בבקו״ם, הערבים מתפרעים ביפו, התלאביבים מבלים בפארקים ובטיילת, המחדלים בבתי אבות של החילונים, אבל האשמים בהפצת הנגיף הם החרדים מב״ב וירושלים. אין לאחת כמו רינה מצליח מקום בתקשורת, היא כתבת לענייני שקרים והשמצות.

יעקב גרודקה הגיב: "אפרופו החרדים הדביקו את כולם בקורונה. תעברו נא על פרטיהם של החולים הראשונים שהביאו לישראל את הוירוס הקטלני, אין שם חרדים, תיירים וחילונים. הוי אומר: החילונים הדביקו את החרדים. איפה רינה מצליח שתטנף על החילונים?".

דוד חכם כתב : ‏רפואה שלימה לרינה מצליח שנדבקה גם היא בנגיף השנאה לחרדים, קל נא רפא נא לה.
משה גלסנר כתב: ‏רינה מצליח היא מופע שנאה של איש אחד. את היעדר היכולות הוורביליות, מחליפה הטרולית המזדקנת במטרי גידופים ושנאה, בכל שבוע על יעד אחר. לא מבין מה מצאו בה – יש מקללים ומגדפים טובים ממנה, בעיקר אינטליגנטים בהרבה מהעילגת המתנשאת. איכססס.

ירח טוקר: ‏מן הראוי, שמערכות הטלויזיה ורדיו שעוסקות באטרף בימים אלו באוכלוסיה החרדית, תשים בכל פאנל חדשותי שעוסק במגזר, אדם חרדי שמתאים לכך, שיסביר, ידבר, יענה. ולא ישאירו את המסך מופקר לשקרים, לעילגות, טיפשות והסתה מכוערת כמו שהייתה על המסך מדי הרבה פעמים השבוע ע׳י דמגוגים וחכמולוגים, ‏כשמדברים על רפואה מביאים את גבי ברבש ורופאים מכל בתי החולים, כשמדברים על תרבות מביאים אמנים וסופרים, על ביטחון מביאים מפקדים ואנשי צבא, וכשמדברים על חרדים, מביאים את רינה מצליח. הגיוני?..

יוסי אליטוב: ‏שבוע טוב ומבורך.
נגיף השנאה והבורות מסכן אותנו לא פחות מהקורונה. התופעה של עיתונאים בורים ומתוסכלים שפורקים את מרתם על החרדים, היא בזויה ושפלה. עלינו לפעול ביד קשה מול חרדים וחילונים שמפרים את הכללים ולהתנער מיהודים תועים מפיצי שנאת אחים, ברגעים שעלינו להתלכד ולהתאחד.
ישי כהן: ‏כשדנה וויס ודני קושמרו צריכים להגן על הציבור החרדי מול ההסתה חסרת הרסן של רינה מצליח, זה אומר הכל.
תסכול של אשה אחת ותו לא, לא כועס עליה, מרחם.

מנחם קולדצקי כתב: "דיווח: בישראל התגלה וירוס חדש בשם קו-רינה. מספר הנדבקים מהנגיף הגיע בתוך פחות מיממה למאות אלפי צופים אשר דיווחו על קשיי נשימה רבים."

אלי ביתאן: ‏גם היום, כמו בכל יום, העולם מתחלק למפיצי שנאה ולנלחמים בשנאה. רינה מצליח בחרה להפיץ שנאה.

יבגני זרובינסקי (כוכב רשת): ‏בכל פעם שאתם שומעים את רינה מצליח מדברת על חרדים, תחליפו את המילה ב"ערבים" ואז תדמיינו מה היה קורה במדינה.

יהודה שלזינגר: ‏כ"כ הרבה כתבים איכותיים שמכירים את העולם החרדי בערוץ 12 ובסוף רינה מצליח מפרשנת את העולם החרדי, מה יצא? דוגמא מהפגנה מלפני 25 שנה (!!), תובנה על מאה שערים שהיא לתפיסתה "רוב החרדים" וחרטוט רדוד על הגיוס. נו באמת, זו לא הסתה, אפילו לא דמגוגיה, סתם טיפשות מביכה.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דיי לשנאה

    אני לא מבין למה לא מגישים נגדה תביעה על הוצאת לשון הרע כל הזמן לתקוף את החרדים ואפשר לחשוב שאצל החלונים הכל ורוד שיגיעו לת"א ויראו את ההתנהלות של האזרחים ובתי עסק

    יוסי |
    הגב
  2. היא דיברה בלשון המעטה

    כינויים שמכנים את התקשורת כגון תשקורת, או כינויים אחרים, לכל מי שיש לו ביקורת כלפי החרדים, כגון הסתה או אנטישמיות, לא יכולים לבוא במקום התמודדות עניינית עם הטענות נגד החרדים.
    יש עובדות שאינן במחלוקת:
    1. הם לא מתגייסים. שרות לאומי של מי מהם בגופי הסיוע אינם תחליף לגיוס. איננו בשוויץ. אנחנו חייבים לחיות על חרבנו במזרח התיכון. אם כולם יסתפקו בשרות לאומי, לאן נגיע? כל אימא שאינה ישנה כשבנה ביחידה קרבית, הייתה חולמת שבנה ישרת בגופי סיוע כאלה. לא מצאנו בתי קברות בהם אלה שהרגו עצמם בעולה של תורה. יש רק בתי קברות צבאיים.
    2. הם מסרבים בתוקף ללמוד לימודי ליבה. כך שגם אם חלק מהם עובדים או עבדו, התרומה שלהם למשק, פחותה. הם כמעט ואינם משלמים מיסים לאור ההכנסות הזעומות.
    3. בלי שרות בצבא ובלי לתרום לכלכלה בדמות תשלומי מיסים, אי אפשר להחזיק מדינה ולתת שרותי בריאות חינוך ועוד וכן יקשה עלינו להמשיך ולשאת בהוצאות הבטחון ההולכות ותופחות. לאור הריבוי הגדול שלהם, המצב ילך ויחריף עד שיתפוצף לנו בפנים.
    4. נחשוב מה היה קורה לו הם היו משתתפים בכלכלה כמו כל האחרים ומשלמים מיסים באותו היקף. היו תקציבים גדולים בהרבה לחינוך, לבריאות, לבטחון, לשכבות החלשות ועוד.

    אם כולנו לא נלמד לימודי ליבה ונשלם מיסים בהתאם, נגיע למצב של מדינות נכשלות. אז לא יהיה כסף לבריאות, לחינוך, לבטחון, לחלשים וגם לחרדים.

    אלה הן העובדות ולא הסיסמאות וההאשמות בדמות אנטישמיים ועוד.

    שילמדו ליבה, שיתגייסו, שיעבדו. בזמנם החופשי שיאמינו ויתנהגו כטוב בעיניהם.

    אני מקווה שלא יכנו אותי אנטישמי ועוכר ישראל.
    השב

    דור |
    הגב
  3. יש בזה הרבה מן האמת

    יש צפצוף מובנה על החוק. ולא רק בעת הקורונה, אלא בכלל. אז עכשיו זה מתפוצץ לחרדים בפנים.

    שי מ |
    הגב