בחנות לממכר טלפונים ניידים בוצעה עסקה בסכום של 14,990 ₪ מתוכה שולמו 9,990 ₪ במזומן, בניגוד למותר על פי החוק

נהג מונית, שנצפה כשהוא אינו רושם את הכנסותיו הסביר: "שכחתי לרשום כי עזרתי לאישה עם עגלת תינוק, עשו לי כבר 5 ביקורת והכל היה בסדר". המבקרים ביצעו תצפית על מספרה ובביקורת נבדק פנקס הקבלות ונמצא כי ביום הביקורת כלל לא הונפקו קבלות. הספר הודה שלא רשם הכנסותיו, אך הסביר: "מאחר שהתעוררתי מאוחר שכחתי לרשום". במהלך המבצע הגיעו מהבקרים לבעלת נכסים בעיר אילת המשכירה את הדירות דרך אתר Booking ואתר Airbnb, באמצעות מתווכת, אולם לא מדווחת על עסקאות אלו, לטענתה כי "לא ידעה שעליה לפתוח תיק ברשויות המס". במהלך תצפית שנעשתה על אחד מבתי הקפה בעיר, בנוסף לקניית ביקורת, נמצא שטיפים המשולמים באמצעות כרטיסי אשראי, נרשמים תחת סעיף "טיפים" ובעל בית הקפה מושך אותם במזומן ומחלק אותם למלצרים ואילו טיפים שמשולמים במזומן לא מדווחים כלל.

במבצע התקיימו גם בדיקות בנושא יישום חוק צמצום השימוש במזומן, ובמהלך הביקורת נמצא שחנות לממכר טלפונים ניידים ומחשבים, בוצעה עסקה בסכום של 14,990 ₪ מתוכה שולמו 9,990 ₪ במזומן, בניגוד למותר על פי החוק. מקרה דומה אירע בחנות רהיטים, שם נמצאה קבלה מעסקה בסך של 15,000 ₪, מתוכה שולמו 5,000 ₪ במזומן, שוב בניגוד לחוק.

המקרים הללו ונוספים אירעו, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק באילת, אשר כלל 124 ביקורות, מהן עלה כי ב- 20% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנערך על ידי עובדי משרד פקיד השומה אילת, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *