בחסדי ה': שלושה חולי קורונה ראשונים טופלו במסגרת ניסוי קליני בנוגדנים מבוססי פלסמה והחלימו

בסיוע ארגון "יד אברהם" ומנהיגי העדה החרדית

השלושה טופלו במסגרת מחקר קליני, המשותף לבית החולים הדסה ולחברת הביופרמצבטיקה הציבורית קמהדע.

המחקר, שאושר ע"י משרד הבריאות, מקיף מספר בתי חולים ובמסגרתו ניתן טיפול ייחודי וראשון מסוגו בארץ, המתבסס על המוצר של קמהדע, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים מבוססי פלסמה, על בסיס נוגדנים נגד קורונה, שבודדו וטוהרו ע"י קמהדע מפלזמה של תורמים שהחלימו ופיתחו רמה גבוהה של נוגדנים נגד הנגיף.

ניכר כי צוות הדסה מאוד מרוצה מהמחקר הקליני. ד"ר אסא קסלר, רופא במחלקת הקורונה ובפנימית א' בהדסה עין כרם, מציין כי "בהתאם למתווה המחקר הקליני שאושר, חולי הקורונה המקבלים את הטיפול הינם כאלה הסובלים מדלקת ריאות בגין הנגיף, ולפי שעה ולמרות שאנו בתחילת הדרך אנחנו מאוד מעודדים".

3 החולים הראשונים שעשו היסטוריה ארצית וטופלו במסגרת המחקר הקליני בהדסה, הדגימו הטבה קלינית מהירה וכבר שוחררו לביתם מהאשפוז בהדסה.

חברת קמהדע, אשר דווחה על תחילת גיוס החולים, עדכנה בדיווחיה כי במבחן ניטרול הווירוס נצפתה פעילות ניטרול מעודדת של המוצר וכי החברה מתכננת המשך בחינה של מוצר הנוגדנים כטיפול מניעתי פוטנציאלי למחלת הקורונה, בקרב מתנדבים בריאים המצויים בסיכון, במחקר קליני נפרד .

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, היה בין יוזמי איסוף הפלסמות מחולי קורונה שהחלימו, על מנת שמתרומות אלו יופק טיפול בנוגדנים.

"מזה שלושה חודשים שבהדסה נאספו, למרות התנגדות התחלתית של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, תרומות פלסמה מחולי קורונה אשר לאחר החלמתם, בסיוע ארגון "יד אברהם" ומנהיגי העדה החרדית נבדקו והיו שליליים לווירוס ובעלי רמת נוגדנים (סרולוגיה) גבוהה בדמם.

את תרומות הפלסמה אסף בנק הדם בהדסה והעבירן יחד עם מנות שנאספו ע"י מד"א אל חברת קמהדע, שם הופקו הנוגדנים המתאימים לטיפול הניסיוני שמעורר תקוות רבות בארץ ובעולם כולו.

אנו בהדסה גאים להיות לא רק מעבדת בדיקות הקורונה העסוקה והאפקטיבית ביותר בישראל, אלא גם בית החולים האוסף מעשרות רבות של מחלימים את הפלסמות שהם תורמים, על מנת לקיים מצוות ערבות הדדית ולהציל חולי קורונה מהתדרדרות למצוקה נשימתית וממוות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *