ביאת המשיח ומשמעות ליקוי החמה: התחזית המפחידה של הרב מרדכי גנוט

לאחר שחזה את המגיפה הנוראה, הרב מרדכי גנוט, מחבר 'לוח דבר בעיתו' חוזה כי תשעה באב תש"פ הוא זמן שמסוגל לגאולה, על התחזית שלו, ועל הקורונה וליקוי החמה

לאחר שחזה את המגיפה הנוראה, הרב מרדכי גנוט בעל מחבר לוח דבר בעיתו חוזה כי תשעה באב תש"פ הוא זמן שמסוגל לגאולה, "החשבונות הרשומים בנביא דניאל מתאימים לשנה הזאת", הוא מסביר ל'אקטואליק' .

בדניאל פרק יב פסוק יא מופעים הפסוקים הבאים בו נרמז זמן ביאת משיח: "וּמֵעֵת הוּסַר הַתָּמִיד, וְלָתֵת שִׁקּוּץ שֹׁמֵם–יָמִים, אֶלֶף מָאתַיִם וְתִשְׁעִים. יב אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה, וְיַגִּיעַ: לְיָמִים–אֶלֶף, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה. יג וְאַתָּה, לֵךְ לַקֵּץ; וְתָנוּחַ וְתַעֲמֹד לְגֹרָלְךָ, לְקֵץ הַיָּמִין. על פי החשבונות שמופיעים שם זה מתאים לרוח התקופה שמסוגלת לביאת המשיח. רש"י אומר תעשו חשבונות – ואם לא הגיע משיח – תעשו חשבון פעם נוספת".

חזה את המגיפה

הרב גנוט כתב ב'לוח דבר בעיתו' שלפי הפסוקים בשנת תש"פ ימותו מבוגרים ממגיפה, "גדולים בני האדם ממגיפה", נכתב בערב ראש השנה תש"פ. וגם חזרתי על הדברים בי"ז אדר תש"פ ביום בו משרד הבריאות החל להטיל הגבלות על אזרחי ישראל".

מה המשמעות של ליקוי החמה?

על ליקוי חמה בתמוז נאמר בכתובים כי "תהיינה מלחמות רבות באותה השנה".

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נא לתקן

    הליקוי חמה היה בסיון!!! ולא בתמוז!!!
    טעיתם. תתקנו בבקשה!
    בקיצור לא לכתוב סתם. בסייידר??

    חחח |
    הגב
  2. נא לתקן

    הליקוי חמה היה בסיון!!! ולא בתמוז!!!
    טעיתם. תתקנו בבקשה!

    חחח |
    הגב
  3. מדהים

    רק בלייקווד: שוטרים רקדו בחתונה החרדית.
    סרטון המגיע מלייקווד, מתעד שני שוטרים פדרליים שהוזעקו לחתונה חרדית בשל תלונות על רעש מצד שכנים, משתלבים בשמחה היהודית וקופצים במרכז רחבת הריקודים.

    https://www.kikar.co.il/364739.html

    הסיפור הנ"ל מזכיר לי מה שמספרים על האדמו"ר מהגה״ק מנאסויד זי״ע, שפעם אחת הלך ברחוב העיר בוקארעסט ביום שבת קודש כשהוא חבוש בשטריימל על ראשו, ובימים ההם היה מצב היהדות בעיר בוקארעסט בשפל המדרגה, והנה בעודו הולך ברחוב העיר, רץ אחריו איזה יהודי וגער בו לומר, דע לך הרב, שאתה עושה עכשיו חילול ד׳ עצום ונורא, בכך שאתה הולך ברחוב העיר חבוש בשטריימל בשבת קודש.

    השיבו הגה״ק מנאסויד שהיה איש חכם: הנה נא ידעתי מה נחשב אצלכם חילול ד' ללכת בשבת קודש ברחוב עם שטריימל, עכשיו אולי תואיל בטובך לגלות לי הסוד, מה נקרא אצלכם קידוש השם? ענה האיש ואמר: אם חפץ הרב לדעת מה נקרא אצלינו קידוש ד', אספר לך משהוא מדהים: "הנה אחד מהשכנים שלי עשה ברית מילה לבנו והוא כיבד את הכומר בסנדקאות" עכשיו אמור נא לי, האם אין זה קידוש ד' גדול???????????…. עד כן הסיפור העצוב.

    ובעוונותינו הרבים כאשר נתבונן על פני העולם
    נראה שקצת מעין זה שכיח מאד בימינו,
    אשר בני אדם בקוצר דעתם אין יודעים לברר לעצמם
    מהו חילול ד׳ ומהו קידוש השם.

    יש אנשים שעושים מעשים חמורים ביותר (כמו הנ"ל, בלייקווד: שוטרים גוים גמורים רוקדים בחתונה החרדית) שגורמים לחילול שמו יתברך, באופן החמור ביותר רח״ל, ובכל זאת הם (המחותנים) מדמים לעצמם שבכך הם מקדשים שם שמים, וסבורים בלבם שמעשים אלו הם חובה וקדושה, וההכרח לעשותם כך, וחושבים כי רק בכך יהיה קיום ליהדות ח"ו. והוא רחום יכפר עון וגו '.

    וזהו אחד מהצרות הגדולים ביותר של דורנו, שישנם כאלו שאינם יודעים מה היא מצוה ומה היא עבירה, ומה מותר ומה אסור, מה צריך לעשות ומה לא. כך יש לך אדם שהוא בורר לעצמו לעשות איזה דבר איום ונורא רח״ל, ובנפשו ידמה שהוא עושה כעת מצוה גדולה אשר כל העולם כולו עומד עליו, ולעומת זאת יברר לעצמו לעשות איזה עבירה חמורה, כגון לשון הרע, רכילות, שקר, ליצנות וכמעשה הנ"ל, וכדומה, ואת זה יחשיב למצוה רבה??? חס ושלום.

    הגורם לכל זאת, הוא מיעוט לימוד התורה, כי כך הוא דרכו של יצר הרע לגרום לבני אדם שלא ללמוד תורה, ושוב יוכל להמיתם להפוך עבירה למצוה, ומצוה לעבירה. על זאת שנו חכמים (אבות ב, ה') אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד, דהיינו שאסור לו לעם הארץ להתחסד כי עלול הוא לעשות מעשים חמורים ולחשוב שהוא עושה בכך חסידות גדולה רח"ל.

    "וְה֤וּא רַח֨וּם יְכַפֵּ֥ר עָוֺן֮ וְֽלֹא־יַֽ֫שְׁחִ֥ית וְ֭הִרְבָּה לְהָשִׁ֣יב אַפּ֑וֹ וְלֹא־יָ֝עִ֗יר כָּל־חֲמָתֽוֹ"

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. הרמבם

    מי שכתה אתזה לדעת הרבה מהפוסקים אסור לצרפו למנין

    כפירה מוחלטת אחכה לו בכל יום שיבוא |
    הגב