ביזיון: בג"צ החליט לאפשר הכנסת חמץ לבתי חולים

חברי הכנסת החרדים והדתיים תקפו בחריפות את בג"צ בעקבות החלטתו השנויה במחלוקת היום לאפשר הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים

שוב בית המשפט העליון החליט להתערב בענייני דת וקיבל היום מספר עתירות שהוגשו, בטענה כי האיסור שהונהג על ידי בתי חולים ברחבי הארץ על הכנסת דברי חמץ במהלך חג הפסח נעשה בחוסר סמכות.

העתירות שהוגשו התייחסו בעיקר לאיסור להכניס מזון פרטי לבתי החולים בחג הפסח, ובפרט לחדרי המטופלים, כאשר הם לא עסקו במזון שמספק בית החולים. בהחלטה נקבע שמאבטחי בתי החולים לא יוכלו לחפש מזון שהוא חמץ במהלך חג הפסח.

התגובות במערכת הפוליטית נגד ההחלטה לא איחרו לבא, ראשון היה זה יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שאמר בתגובה להחלטת בג"צ: "אני מציע שיהיה פריימריז לשופטי בג"צ ולקבוע שבדברים שנוגעים לחקיקה של הכנסת שהנושא יעבור את תהליך החקיקה כמו בכנסת".

גפני הוסיף "השופטים חצופים גדולים. את מה שאנחנו המחוקקים עושים באינספור דיוני ועדות וארבע קריאות במליאה, הם מבטלים במחי החלטה שאין בה שום הגיון, ופוסקים על פי השקפת עולמם ככל העולה על רוחם. אם חפצי חיים דמוקרטים ויהודים אנחנו – יש לעשות סוף לתהליך הזה!".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בתגובה להחלטת בג"ץ: ‏"בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות פרוגרסיביים מטורללים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. ובכלל, נראה שבג"ץ מנהל כאן את המדינה ומקבל החלטות בעוד ועוד נושאים בצורה שמייתרת את המערכת הדמוקרטית ואת העם. השאלה מתי העם יתעורר ויפסיק לחשוב שזה גשם".

ח"כ מלכיאלי בתגובה להחלטת בג"ץ – ״בג"ץ שוב מגלה ניתוק מוחלט מהעם. החלטה הינה פגיעה קשה בציבור הישראלי. ברוב הסקרים שנעשו בשנים אחרונות, התוצאות היו שרוב הציבור מקפיד שלא לאכול חמץ בפסח״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *