ביטוח לאומי בבשורה לנכים: זה המועד לתשלום הקצבה החד פעמית

במועד זה ישולמו גם המענקים למקבלי קצבת ילד נכה ולאזרחים ותיקים המקבלים השלמה לקצבת נכות כללית.

הביטוח הלאומי עדכן הבוקר (שלישי) כי כל מענקי אוקטובר מענק למקבלי קצבאות הנכות ישולמו במועד אחד לכולם, מחר – יום רביעי, ה- 28 באוקטובר. במועד זה ישולמו גם המענקים למקבלי קצבת ילד נכה ולאזרחים ותיקים המקבלים השלמה לקצבת נכות כללית.

כזכור, המליאה אישרה בהוראת שעה להעלות את שיעור קצבאות הנכות המשתלמות בעד החודשים ינואר עד דצמבר 2020. הסכום ישולם כמענק חד פעמי בשתי פעימות בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. המענק האמור לא ייחשב כהכנסה לעניין כל דין. אוצר המדינה ישפה את המוסד לביטוח לאומי עד לסכום של 940 מלש"ח.

בחודש ספטמבר 2019 הוקם צוות ממשלתי בין–משרדי לטיפול בנושא הכולל את נציגי משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים המוסד לביטוח לאומי משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה, בנק ישראל, משרד הבריאות ומשרד האוצר, אולם עבודתו של הצוות נעצרה עקב מערכות הבחירות החוזרות ונשנות

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החל מחודש מרס 2020 מתמודדת המדינה עם מצב חירום שנגרם בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה .עקב התפרצות זו הוגבלה עד מאוד פעילות המשק והתקיים מאמץ לאומי לעצירת המשך התפשטות הנגיף בישראל . נסיבות חריגות אלה צמצמו רבות את פעילותם השגרתית של משרדי האוצר והרווחה אשר התמקדו בהתמודדות עם המשבר .חברי הצוות, רובם ככולם, עסקו בטיפול אינטנסיבי בסוגיות הנוגעות למשבר ולצדן בסוגיות פרטניות בעלות דחיפות מיוחדת כפועל יוצא מכך חל עיכוב נוסף בגיבוש המלצות הצוות והשרים.

זמן קצר לאחר כינון הממשלה ה־ 35 התחדשה עבודת הצוות הבין משרדי שהוקם לטיפול בנושא, והוא החל בעבודת גיבושן הסופי של ההמלצות ברבעון האחרון של שנת 2020 , לשם מסירתן לשרים והבאת המלצות השרים לאחר מכן, לאישור הממשלה, במסגרת אישור הצעת חוק התקציב .זאת מתוך הנחה כי היא תובא לפני הממשלה הנכנסת בהקדם .

עקב העיכוב בהגשת ההמלצות ובמטרה לשפר את רמת חייהם של אנשים עם מוגבלות, הוחלט להקצות במסגרת תכנית הפעולה המפורטת כאמור בסעיף 3ב לחוק– יסוד: משק המדינה, לשימוש בסכום ההוצאה הממשלתית לשנת 2020 , סכום של 940 מיליון שקלים חדשים שיוקצו לטובת אוכלוסייה זו, וזאת כל עוד לא חוקק חוק התקציב."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *