ביטוח מקיף לרכב – כל מה שצריך לדעת

רכשתם רכב חדש או שהחלטתם לשדרג את הרכב הקיים? בשני המקרים אל תשכחו לרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב המעניקה כיסויים רבים,  אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת החל מהתאמת הביטוח לגיל שלכם ולוותק בנהיגה, לנהגים בבית, מה מכוסה בפוליסה ואילו הרחבות תוכלו לבחור. המדריך המלא לפניכם.

ביטוח מקיף לרכב – מה ההבדל בינו לביטוחים האחרים?

ביטוח חובה לרכב מכסה נזקים פיזיים שנגרמו לנהגי הרכב, נוסעים והולכי רגל המעורבים בתאונת דרכים. פוליסה זו אינה מכסה את הנזקים אשר נגרמו לרכב עצמו כתוצאה מהתאונה. לכן, היות ובמרבית התאונות מתרחש גם נזק לרכב שלכם ולכלי רכב נוסף אחד לפחות שפגע או נפגע בתאונה מומלץ להוסיף כיסוי מתאים.

הפוליסה של הביטוח המקיף כוללת בתוכה את התשלום עבור נזקים שנגרמו לצד שלישי. עם זאת, לעתים מחליט הנהג כי אין כדאיות לבטח את הרכב משום שהוא ישן מדי וערכו נמוך ויתכן כי אז הרכב יהיה מבוטח בכיסוי צד ג' בלבד אשר במקרה של תאונה יכסה את עלות תיקון הרכב שנפגע מכם.

חלק מפוליסות הביטוח המקיף של החברות המובילות בישראל מוסיפות לפוליסה הבסיסית גם כיסויים שונים לרכב המבוטח שנגרמו בשל סיבות נוספות מעבר לתאונת דרכים. נזקים כמו גניבה, שריפה, התפוצצות ואפילו פגיעת ברק יהיו מכוסים בפוליסה זו. בנוסף, מקצת החברות מעניקות ללא תשלום גם פיצוי מיוחד במקרה שמפתחות הרכב ננעלו בו או עבדו ואתם יכולים להיות מפוצים על התשלום עבור שירותי פריצת הרכב (במסגרת תנאי הפוליסה יתכן ותצטרכו להזמין פורץ דרך חברת הביטוח עצמה).

אילו כיסויים נוספים ניתן להוסיף לביטוח המקיף

למרות שפוליסת הביטוח המקיף כוללת כיסויים כנגד מקרי ביטוח רבים היא אינה מכסה את כולם. על מנת לקבל כיסוי למקרי ביטוח נוסף ניתן ליצור פוליסה מותאמת אישית הכוללת הרחבות. מהן "הרחבות" אלה? ניתן להוסיף רכב חלופי במקרה של טוטאל לוס, נזק שדורש מספר ימי תיקון במוסך או כאשר הרכב נגנב עד לקבלת הכספים לרכישת רכב חדש.

בנוסף, ניתן לקבל כיסוי למקרה ששמשה נשברה ברכב שלא במקרה תאונת דרכים. לדוגמה, אם חניתם מתחת לחלון בית שממנו נפל עציץ ושמשת הרכב נותצה – תוכלו לקבל פיצוי לתקן את הרכב. כיסויים נוספים מאפשרים להחליף את הפנסים ומראות הצד אם ניזוקו, פגושים שנפלו או נפגעו ואפילו להוסיף הרחבה מיוחדת למקרה שארנקכם אבד או נגנב מהרכב. מה לגבי נזקי טבע? מכת ברק מכוסה בפוליסת המקיף הבסיסי ואינה דורשת הרחבה אך במידה והרכב נפגע מרעידת אדמה רק בעלי ההרחבה המתאימה לנזקי רעידת אדמה יכוסו. חשוב לציין כי בהפעלת הביטוח תדרשו לשלם סכום של השתתפות עצמית שיתקזז מסכום הפיצוי ולכן לא בכל מקרה כדאי לתבוע את הביטוח.

ביטוח מקיף לנהג חדש ולנהג צעיר

נהגים חדשים שקבלו זה עתה את רישיון הנהיגה יחשבו כנהג חדש למשך השנתיים הראשונות לאחר קבלת הרישיון. נהגים מתחת לגיל 24 נחשבים לנהג  צעיר. פוליסות המיועדות לנהגים אלה יהיו יקרות יותר משום שנהגים בתחילת דרכם מועדים יותר לתאונות. שילוב של חוסר ניסיון וסטטיסטיקה המעידה כי נהגים אלה מעורבים ביותר תאונות דרכים עם נפגעים ונזק גדול יותר לרכב גורמים לשינוי במחיר הפוליסה. אילו עוד מרכיבים משפיעים על מחירה?

מה משפיע על מחיר הפוליסה?

מחיר הפוליסה נקבע על פי טבלאות סטטיסטיקות שיוצרת כל אחת מחברות הביטוח לאחר איסוף נתוני תביעות הביטוח בחברה לאורך השנים. מחירים אלה משתנים לעתים ברמה חודשית. חלק מהנתונים הללו ברורים מאליהם כמו שנתון הרכב, כמות הידיים שעבר, כמות הקילומטרים המצוינת עליו, מודל הרכב ומחירו בשוק. נתונים מפתיעים נוספים קשורים אף לצבע הרכב ולמודל שלו. לדוגמה, רכבי ספורט משנתון דומה של רכב משפחתי בעלות דומה יעלו את מחיר הפוליסה. מדוע? משום שמבחינה סטטיסטית נהגי רכבים אלה היו מעורבים יותר בתאונות.

נתון נוסף המשפיע על מחיר הפוליסה קשור לדפוסי הנהיגה של המבוטח. נהגים שעברו תאונות בעבר, נהגים שרשיונם נשלל או נהגים וותיקים וזהירים יזכו למחירים שונים לפוליסת הביטוח גם אם יזמינו כיסוי לאותו הרכב בדיוק.

לסיכום, ביטוח החובה לרכב מעניק כיסוי עבור פגיעה בגוף, ביטוח צד ג' מעניק כיסוי לרכב אשר נפגע מכם במקרה של תאונה וביטוח מקיף נותן לכם את מירב ההרחבות במידת הצורך. כדאי  לדבר עם נציגי השירות ולהוסיף הרחבות מתאימות על מנת לכסות את עצמכם בפני מקרי ביטוח מגוונים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *