ביקור היסטורי: כ"ק האדמו"ר מסאטמר יבוא לישראל

כ"ק האדמו"ר מסאטמר יערוך ביקור גדול בחודש חשוון תש"פ. כך התבשרו בקהילות הקודש בהודעה מיוחדת שנמסרה לחסידים במהלך עריכת שלחנו של האדמו"ר בל"ג בעומר

בחסידות סאטמר וביתר קהילות הקודש התבשרו ביום שישי האחרון, כי כ"ק האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יערוך ביקור גדול בארה"ק בחודש חשוון תש"פ, מיד לאחר החגים, לחזק את היהדות החרדית בארה"ק.

ההודעה על דבר הביקור המתוכנן נמסרה לאלפי החסידים במהלך שולחנו הטהור של האדמו"ר לרגל ל"ג בעומר, בשילוב מגבית למען מוסדות 'ייטב לב' בארה"ק, בבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין.

במהלך שולחנו נשא האדמו"ר דברות קודש, בהם שיבח את התרומה הגדולה של חסידות סאטמר למען חיזוק היהדות החרדית בארה"ק, וביקש להמשיך ולחזק את כל מוסדות החינוך המבקשים לחנך את תלמידיהם על טהרת הקודש בקדושת ארץ ישראל אמיתית.

"בחמש השנים האחרונות יצאנו הן למוסדות שלנו, והן למען כל המוסדות על טהרת הקודש ולמען כל מלחמות ה' בעמלק", אמר האדמו"ר והמשיך בין היתר: "כמה כסף הציבור נותן?! אין להאמין. הרבה פעמים עומדים וחושבים כיצד יכול להיות שיהודים נותנים עוד ועוד פעם, ויתן ויחזור ויתן. זה פלא ממש.

רואים שאלו שמבקרים שלא צריכים לתת כאן מסיבה כזו ושם מסיבה אחרת, וכן הלאה – לא נותנים בשום מקום. מי שנותן, נותן בכל מקום. אשריכם ישראל באמת. זה קידוש שם שמים גדול. אנו צריכים לחזק את כל המוסדות, כל קהילה, כל אחד שיש לו מסירות נפש. כל זה לצד הנתינה הגדולה למען מוסדותינו הקדושים. כמה שניתן, הרבי זכותו יגן עלינו חשפיע למעלה ויחזיר לנו פי שניים, כי זה היה רצונו", אמר האדמו"ר.

גולת הכותרת של הביקור המתוכנן תיהיה מעמד חנוכת הבית לביהמ"ד הוותיק של חסידי סאטמר ברחוב יואל בירושלים, שנבנה מחדש בשנים האחרונות, שנים רבות לאחר שהוקם על ידי כ"ק האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל ובו התפלל.

עם הגיעו לארץ תיערך לאדמו"ר מעמד קבלת פנים ענק על ידי העדה החרדית, בהשתתפות רבני הבד"ץ, בהם הגאב"ד והראב"ד שליט"א, וכן אדמו"רים ורבנים רבים. במעמד אף צפויים להשתתף אלפי ילדי הקהילות של העדה החרדית וקהילות נוספות על טהרת הקודש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *