ביקשו 440 מיליון – קיבלו ביקושים של מיליארד ש"ח

הצלחה גדולה לחברת אלבר נרשמה אתמול במכרז למשקיעים מסווגים במסגרת הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות עם ביקושים של מעל 1 מיליארד ש"ח

הביקושים הגבוהים הסתכמו ביותר ממיליארד ש"ח, אך החברה תגייס במכרז המוסדי כ- 440 מיליון ש"ח בשתי הסדרות

אלבר הודיעה על הצלחה גדולה במכרז למשקיעים מסווגים במסגרת הנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות.

סדרה יז' שהנה צמודה למדד זכתה לביקושים של כ- 603 מיליון ש"ח מהם בחרה החברה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף של כ- 209 מיליון ש"ח. מח"מ הסדרה עומד על כ- 4 שנים והריבית במכרז נסגרה על 1.85% לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 2.47%.

סדרה יח' שהנה שקלית ואינה צמודה למדד זכתה לביקושים של כ- 427 מיליון ש"ח מהם בחרה החברה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת אג"ח בהיקף של כ- 230 מיליון ש"ח. מח"מ הסדרה עומד על כ- 3.9 שנים והריבית במכרז נסגרה על 3.25% לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 3.85%.

ריביות הסגירה מייצגות את ריבית המקסימום לשלב הציבורי אשר צפוי להתקיים בימים הקרובים.

שתי הסדרות אגרות החוב מדורגות A+ על ידי S&P מעלות. ומובטחות בשעבוד קבוע ויחיד בדרגה ראשונה של כלי רכב וכן שיעבוד קבוע ויחיד על כל הזכויות לקבלת תשלומים על פי הסכמי החכירה ו/או שכירות בגין כלי הרכב המשועבדים, ביחס LTV של 98% בין יתרת החוב הבלתי מסולקת לבין שווי הביטחונות הכולל. אוריון הובילה את ההנפקה ולצדה פעלו גופי החיתום של מנורה, ברק קפיטל ואיפקס.

בחודש מאי האחרון החלה חברת הדירוג S&P מעלות לדרג את החברה בדירוג A הגבוה בנוץ' אחד מהדירוג שהיה לחברה עד אז של מידרוג. שלוש סדרות האג"ח המובטחות של החברה זכו לדירוג A+, שני נוצ'ים מעל הדירוג הנוכחי. S&P מעלות ציינה כי מעמדה העסקי של אלבר, מבוסס, בין היתר, על מיתוג ומוניטין חזקים כאחת החברות הגדולות בענף הליסינג בישראל ובתחום מסחר בכלי-רכב.

אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר אמר בתגובה : "אנו שמחים מאד על תוצאות המכרז ומודים למשקיעים על הבעת האמון בחברה והנהלתה. גיוס זה, עם השלמתו, צפוי להיות הגדול בתולדות החברה. לפני כחודש סיכמנו רבעון שהיה אחד החזקים בתולדות החברה ובו הצגנו המשך צמיחה בכל תחומי הפעילות ושיא ברווח הגולמי ממכירת רכבים, ברווח הנקי ובהון העצמי אשר חצה לראשונה בתולדות החברה את רף החצי מיליארד שקל. אנו רואים בכך עדות מוחשית לאיכות ולעוצמה של החברה ובכוונתנו להמשיך לפעול בעוצמה רבה על מנת לשמר את מעמדנו המוביל בשוק"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *