בירושלים ובצפת נערכים לסערה: "השלג ייערם"

השירות המטאורולוגי מעדכן כי קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים, בעיריית ירושלים ובצפת נערכים ללבן

השירות המטאורולוגי מעדכן כי קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים – החל משעות הצהרים של יום רביעי. הערכת החזאים כי גובה השלג לא יעלה על 5 ס"מ, אך במקומות הגבוהים תתכן היערמות של 10 ס"מ.

מ"מטאו טק" נמסר כי שקע מעל מזרח הים התיכון יגרום באזורנו למזג אוויר בלתי יציב. לאורך החוף ינשבו רוחות ערות שיתחזקו במהלך הלילה וייתכן אובך. גשם מקומי יחל לרדת בצפון הארץ. הרוחות בים התיכון יהיו דרומיות עד דרום-מערביות (20-45 קמ"ש, בלילה ייתכנו משבים של 60 קמ"ש) והים יהיה גבה-גלים עד רוגש בגובה 150-300 סנטימטרים.

מחר, יום ד',יהיה גשום וסוער. בצפון ובמרכז ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד, בחרמון תתחולל סופת שלגים. משעות הצהריים יחל לרדת שלג בפסגות הרי הגליל והגולן, שיתפשט בערב גם להרי המרכז – כולל ירושלים.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ביקר היום (ג') במרכז ההערכות לשלג של עיריית ירושלים ותדרך כתבים לצד תמונות על מפלסות שלג ומפזרות מלח במרכז התחזוקה העירוני בגבעת שאול,
מול בית החולים הרצוג.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון החליט כי יום הלימודים מחר,  יום ד' (16.1.19), יסתיים בשעה 15:00 בבתי הספר, גני הילדים, הצהרונים, מעונות היום, המשפחתונים, מסגרות רווחה והחינוך המיוחד, זאת לאור תחזית מזג האוויר הצופה כי קיים סיכוי טוב לירידת שלג החל משעות אחר הצהריים וכדי לא לסכן את בטיחות התלמידים והתושבים.

הסעות החינוך המיוחד יופעלו בהתאם לכך.

ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שקיימה העירייה יחד עם כל גורמי החירום והמקצוע הרלוונטיים כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף.

אנו ממליצים לתושבים להמשיך ולהתעדכן בכלי התקשורת, באתר העירייה ובפייסבוק.

אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, אמר: "הוצאנו פקודת שלג ואנו ערוכים למזג האוויר ברמות הכי גבוהות. אנו מבצעים הערכות מצב עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. לפי התחזיות זה אירוע הקיצון הראשון בעיר החורף הזה, ועל כן דאגנו לנקות בשיתוף עם חברת הגיחון את כל תעלות הביוב והניקוזים בעיר. העירייה הזמינה 200 טון מלח לפיזור על הכבישים ובמהלך הלילה כבר נתחיל בפיזור כדי לשמור עליהם פתוחים".
גם בצפת נערכים לסופה, שם צפוי לרדת שלג שיערם בכמויות קצת יותר מרשימות מירושלים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא ידעתי מראש: אבל רואים שראש העיר קצת שמן

    רואים שראש העיר קצת שמנ'טשיק

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב