בית המשפט: היהודי הנאשם בדומא – טרוריסט

ביהמ"ש המחוזי מרכז (הרכב כב' הנשיאה לורך) קבע היום כי נאשם שהיה מעורב בתכנון הפיגוע בדומא, בו נרצחו בני משפחת דוואבשה ז"ל, ביצע עבירה של חברות בארגון טרור. הנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשים.

ביהמ"ש המחוזי מרכז (הרכב כב' הנשיאה לורך) קבע היום כי נאשם שהיה מעורב בתכנון הפיגוע בדומא, בו נרצחו בני משפחת דוואבשה ז"ל, ביצע עבירה של חברות בארגון טרור. הנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשים.

בית המשפט קבע כי צבר הראיות מציג תמונה ברורה אודות קיום הארגון והשתייכות הנאשם לו. נקבע כי הנאשם והאחרים, היו חברים בארגון טרור אשר שם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין דתי. תכניות הפעולה של הארגון כללו פגיעה בערבים חפים מפשע וברכושם ובקודשי דת נוצרים ומוסלמים, וזאת במטרה לעורר מדנים בין חלקי האוכלוסייה באופן שיביא למתיחות על רקע לאומני ויחייב את מדינת ישראל להשקיע תשומות רבות על מנת להחזיר את השקט והסדר. הפעולות האלימות אותן ביצעו הנאשם והאחרים במסגרת ארגון הטרור נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הערבית. נקבע כי הנאשם והאחרים פעלו מתוך מניע גזעני ואידאולוגי בכוונה להביא לשינוי מדיניות השלטון ולכך שהמדינה תתנהל לפי חוקי התורה.

כזכור ביום 12.5.19 קבע בית המשפט, לאור הודאתו של הנאשם במסגרת הסדר טיעון, כי ביצע עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני בכך שלקח חלק בתכנון ובהכנות לפיגוע בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. בנוסף נקבע על פי הודאתו כי ביצע עבירות של הצתה והשחתת מקרקעין ממניע גזעני, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, חבלה במזיד והיזק בזדון ממניע גזעני (11 עבירות).

האישום של חברות בארגון טרור נותר להכרעת ביהמ"ש, שניתנה היום.

יובהר, כי גם על פי כתב האישום המקורי הנאשם לא היה בזירה ומשכך לא הואשם ברצח, אלא במעורבות בתכנון הפיגוע.

בעצם ההודאה במסגרת ההסדר, וויתרה ההגנה על האפשרות לערער על ההחלטה במשפט הזוטא. בין היתר, וויתרה ההגנה על האפשרות לערער על הקביעות בנוגע להודאות הנאשם בפני המדובבים במסגרת התרגיל אשר התקבל כקביל על ידי בית המשפט במסגרת ההחלטה במשפט הזוטא..

התיק נוהל על ידי עו"ד יעל עצמון ועו"ד דנה אלון מפרקליטות מחוז תל מרכז פלילי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יופי, אז עכשיו הוא יקבל תנאי בית מלון ושיחרור וכל ההנראות שהמחבלים מקבלים בבתי הכלא?

    ארץ אוכלת יושביה כבר אמרו!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב