"בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת"

המשבר הפוליטי בכנסת ישראל מחריף בעקבות החלטת בג"צ לחייב את יולי אדלשטין לכנס את הכנסת לדון בהחלפתו

המשבר הפוליטי בכנסת ישראל מחריף בעקבות החלטת בג"צ לחייב את יולי אדלשטין לכנס את הכנסת לדון בהחלפתו. שר התיירות יריב לוין מסר בתגובה להחלטת בג״ץ "בית המשפט השתלט באופן רשמי על הכנסת, ומהיום הפך העליון את יו״ר הכנסת לחותמת גומי, כאשר את הכנסת והמליאה מנהלים שופטי העליון".

לווין המשיך לתקוף בחריפות ואמר "אין דבר כזה באף דמוקרטיה. אני קורא ליו״ר הכנסת להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה. אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה. כך יהיה ברור שמדובר בהפיכה שלטונית של קומץ שופטים הבוחרים את עצמם בחדרי חדרים".

לסיום הוסיף השר לווין "אגב, אולי כדאי שנשיאת העליון תוותר לזמן מה על שאיפותיה לשלוט בכנסת, ותתפנה סוף סוף לכנס את בית המשפט לדון באינספור תיקים שממתינים חודשים ושנים לדיון ולהכרעה, ובכך תסתיים הפגיעה הקשה בזכויות המתדיינים המחכים לשווא להכרעה בעניינם.״

בכחול לבן תקפו את דברי השר לוין בתגובתו לבג"צ: אדוני השר לוין, מנחם בגין הסנדק שלך, היה מתבייש במה שכתבת. דמוקרטיה היא דמוקרטיה ולא רק כשנוח לכם ולנתניהו. תכבדו את הכרעת הרוב ותפסיקו לפגוע במוסדות המדינה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש בתגובה להחלטת בג"ץ: "ההתערבות של בג"ץ בהליך התנהלות הכנסת מוכיח שוב את מה שהתרענו מפניו כבר שנים רבות – בג"ץ שואף לדיקטטורה משפטית בישראל.

אני קורא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבל יתן יד לפגיעת בית המשפט בנבחרי הציבור, ומחזק את ידיו להגן על עבודת הכנסת ולמנוע את התערבותם של השופטים, חשובים ככל שיהיו".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפסיקת בג"ץ: בתוך אחד המשברים הקשים ביותר מאז קום המדינה מנסה המערכת המשפטית לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל. לא פחות.

הרשות השופטת כבר שנים רומסת את המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים והיום מתיימרת לקבוע גם את סדר יומה של הכנסת.

גם התערבותו החמורה של היועץ המשפטי לממשלה בפרוצדורות של הכנסת רומסת את עיקרון הפרדת הרשויות ותרשם לדיראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל.

למרות שאני נמנה על אלו שתומכים ודוחפים לפיקוח פרלמנטרי בימי הקורונה ורוצה מאד בהקמת הועדות בכנסת, אני קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ ולעמוד כחומה בצורה על עצמאותה של הכנסת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *