ב'כחול לבן' העבירו ביקורת על עסקת האסירים: "נתניהו מחליט על דעת עצמו"

חבר הכנסת לעתיד מכחול לבן, צבי האוזר, אמר כי הקבינט צריך היה לדון בהחלטה לשחרר אסירים סורים תמורת גופת זכריה באומל

חבר הכנסת הנכנס, צבי האוזר, מרשימת כחול לבן, מתח הבוקר ביקורת על שחרור האסירים הסורים במסגרת העסקה להשבת גופתו של נעדר סולטן יעקוב, זכריה באומל. בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב', אמר האוזר כי ראש הממשלה נתניהו קיבל על דעת עצמו החלטה לשחרר מחבל חי תמורת גופה.

"אינני יודע מה היו שיקולי היועץ, אני רוצה לחדד על מה הדיון ומה הסיפור, מדוע צריך דיון קבינט לפני השחרור. יש דיון ביני לבינך כאן ברדיו ואין דיון קבינט. צריך להבין, ישראל מחליטה פעם נוספת לשחרר מחבל חי תמורת גופות. יש לנו גופות של חיילים גם בעזה בידי החמאס, במקביל מונח על שולחן הממשלה דוח של השופט שמגר שהממשלה מינתה אותו והוא לראשונה בהיסטוריה מסביר ודן בנושא של שחרור מחבלים חיים תמורת גופות, הממשלה מסרבת לדון בדוח הזה ולאמץ את ההמלצות שלו ומסרבת לפרסם את ההמלצות".

האזור האשים כי הקבינט איננו מתכנס לא רק בנושא הזה, אלא גם בכל מה שמתרחש בחודשים האחרונים בעזה: "אין כינוס קבינט, וצריך להבין יש חוק יסוד שגם היועץ המשפטי לממשלה כפוף אליו. סעיף ארבע לחוק יסוד הממשלה קובע אחריות משותפת של שרי הממשלה בפני הכנסת".

יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד אמר בתוכנית כי עסקת החזרתו של באומל היא הישג ישראלי מדהים. "אני חושב שחלקו הרב גם בזכות מערכת הקשרים הטובה שיש לראש הממשלה עם פוטין והרוסים". הוא ציין כי הקבינט הוא קבינט מעבר שבו יושבים שרים שבוודאות לא יהיו בקדנציה הבאה ועל כן לא צריך להתפלא מדוע לא שותפו חברי הקבינט בתהליך אישור העסקה.

בתגובה לדבריו של האוזר אמר קיש: "אני יכול להבטיח לך באלף אחוזים שכשישבו במשרד המשפטים וכשישב היועץ, הם עשו את הניתוח הכי מורכב שאפשר ולהבין האם אפשר או אי אפשר. ואם אי אפשר היה, לא היו עושים את זה. אז לבוא עכשיו להגיד זה לא חוקי, זה פשוט קשקוש. אני סומך את ידי על כך שבמהלך הזה גם במשרד המשפטים וגם היועץ המשפטי לממשלה עשו ניתוח לעילא ולעילא. אני מאוד שמח שכל האירוע הזה לא הודלף ולא הפך להיות לאיזה דיון ציבורי".

אתמול דווח כי לאחר השבת גופתו של זכריה באומל, זעמו בסוריה על מה שהתברר כפעולה רוסית-ישראלית בשטחם. כדי להרגיע את הרוחות, לחץ בכיר רוסי על ישראל, וביקש לערוך מחווה למען סוריה, וכך נולדה העסקה שבמסגרתה ישוחררו שני אסירים סורים – אחד סוחר סמים השני אסיר ביטחוני, כאשר יש עוד לפחות אסיר סורי אחד שנותר בכלא הישראלי.

לפני כעשרה ימים חתמה שרת המשפטים שקד על החנינה לאסירים ותהליך שחרורם כבר היה אמור לקרות במהלך הפסח – כנראה מיד בערב החג – אך נדחה בגלל מות מפקד אונדו"ף. במשרד המשפטים הבהירו כי לנוכח נסיבות המקרה הייחודיות נקבע שאין מניעה משפטית לפעול לשחרורם של האסירים ומבית הנשיא נמסר כי משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *