בכיר ב'יהדות התורה': "לא נשתתף בדיון על פסילת ח"כ יזבק מבל"ד"

במפלגת 'ישראל ביתנו' מחכים למוצא פיהם של חברי הכנסת החרדים בעניין פסילת חברת הכנסת יזבק ממפלגת בל"ד, אתר 'אקטואליק' בדק עם ח"כ בכיר ב'יהדות התורה' שהודיע "לא נשתתף בדיון על פסילתה", מבדיקת 'אקטואליק' עולה שב-ש"ס טרם החליטו כיצד לפעול

השיח סביב ניסיון פסילתה של חברת הכנסת ממפלגת בל"ד, על ידי ועדת הבחירות המרכזית עולה שלב. ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו היוזמת את הליך פסילת ח"כ יזבק מנסה כעת להעביר את הלחץ למפלגות החרדיות.

פורר התבטא ואמר הבוקר: "‏כדי לקדם את הליך פסילת מועמדותה של ח"כ יזבק מבל"ד, יש לגייס חתימות של לפחות שליש מחברי ועדת הבחירות. יו"ר סיעת כחול-לבן, ח"כ ‎אבי ניסנקורן, הודיע לי כעת שסיעתו תצטרף לבקשה. סיעת הליכוד תצטרף גם היא, ממתין לשמוע מסיעת יהדות התורה וסיעת ש"ס מה עמדתן בנושא?".

בדקנו בשביל ח"כ פורר מה מתכוונות המפלגות החרדיות לעשות בזמן הדיון בועדה על עניין הפסילה, ח"כ ממפלגת 'יהדות התורה' אמר לאתר 'אקטואליק' כי "באופן עקרוני אף פעם לא הצבענו בעד פסילת מפלגה או דמות פרסונלית, חוץ מחנין זועבי שזה היה באישור של גדולי ישראל. אנחנו עושים זאת מהסיבה הפשוטה של תקדים שיכול להתהפך על הציבור החרדי".

במפלגת ש"ס טרם גיבשו החלטה סביב הנושא, וצפויים בימים הקרובים להכריע כיצד לפעול. בדקנו בארכיון כיצד פעלה ש"ס בבקשת פסילתו של ח"כ עופר כסיף ממפלגת חד"ש שברשימה המשותפת וגילינו שנציג המפלגה נעדר מהדיון שהתקיים לפני הבחירות לכנסת ה- 22.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *