בליכוד מזהירים את החרדים מבחירות: "העבירו הערות של כל מיני אדמו"רים"

לאחר שהצליחו לגבש הסכמה עם כל החסידויות והפלגים בציבור החרדי,יהדות התורה העבירה את המלצותיה בעניין חוק הגיוס לליכוד. בכיר בליכוד שלא אהב את ההצעה המסורבלת אמר כי "הם העבירו תשובה שמרכזת הערות של כל מיני אדמו"רים, שהיא בסיס למשא ומתן שיימשך שנים

לאחר שהצליחו לגבש הסכמה עם כל החסידויות והפלגים בציבור החרדי,יהדות התורה העבירה את המלצותיה בעניין חוק הגיוס לליכוד. בכיר בליכוד שלא אהב את ההצעה המסורבלת אמר כי "הם העבירו תשובה שמרכזת הערות של כל מיני אדמו"רים, שהיא בסיס למשא ומתן שיימשך שנים. למעשה אין לנו שום תשובה מהם, לבד מההבנה שאין נוסחה שמקובלת על כולם".

ראש הממשלה הזהיר הערב (רביעי) את החרדים כי נכון לעכשיו הוא לא יוכל להרכיב ממשלה אם הסיעות לא ירדו מהעץ הגבוה. "סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידי שרים ודרישות תקציביות שאין לנו. אם היינו עם תקציב כמו של ארה"ב, מילא", אמר נתניהו.

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עושה חיים קשים ושיגר מסר קשוח לליכוד: "קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין שיסתכל על עצמו במראה".

בכיר בישראל ביתנו אמר לישראל היום: "קורה פה דבר מוזר, לא מתקדמים, לא מתחילים לחתום עם אף אחד. לא נותנים תשובות. יש חוסר ודאות. בדרך כלל טבעם של דברים להסתדר אבל לא נמצמץ". לדבריו, במפלגה לא מתכוונים להתפשר על ועדת הפנים ועל חוק הגיוס "אומרים לנו שוועדת הפנים של החרדים, מה פתאום?! הם מקבלים גם את ועדת הכספים. לא ביקשנו אותה או את ועדת החוץ והביטחון רק הפנים, בגלל שזה חשוב לנו, ענייני העולים, מרשם אוכלוסין, יש קצת שכרון חושים אצל החרדים".

על חוק הגיוס אומרים בישראל ביתנו החוק של מערכת הביטחון הוא הפשרה. לא נתפשר על הפשרה. זה חוק שהחרדים יכולים לחיות איתו, בקריאה הראשונה הם עמדו מחוץ למליאה ווידאו שהחוק יעבור. הם יודעים שזה חוק טוב עבורם".

בישראל היום דווח עוד כי בצוות המו"מ של הליכוד שוררת תחושה של ייאוש כללי. כל ניסיון שלהם לקדם עניינים ולחתור לחתימה עולה על שרטון. איש מהשותפים לא מעוניין למכור את עצמו בשלב כל כך מוקדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *