במבצע ביקורת של מס הכנסה ברמלה והאזור נמצא כי מתוך 127 בתי עסק שנבדקו, 15 לא רשמו הכנסות

"זו ביקורת ראשונה ולא ידעתי שצריך להוציא קבלה על העברה בנקאית". מבקרי מס הכנסה נתקלו בתירוץ המפתיע הזה מפי, לא אחר מאשר, אחד מעורכי הדין שאותם ביקרו בעת מבצע ניהול ספרים שנערך לאחרונה. במהלך הביקורת במשרד עורך הדין בלוד, נמצא שלא נרשמו הכנסות על סך 30,000 ₪ שהתקבלו בהעברות בנקאיות וגם בצ'קים.

בביקורת נוספת, בנגריה באחד המושבים ליד רמלה, עלה כי לא נרשמו העברות בנקאיות, צ'קים ומזומנים בסכום של 300,000 ₪. כאשר נשאל על כך, ענה בעל הנגרייה: "אני מוציא חשבוניות וקבלות רק שאני מסיים את העבודה. ומקסימום אחת לחודשים הייתי רושם את כל ההכנסות". בבריכת שחיה במושב ליד לוד, מצאו המבקרים העברות בנקאית על סך 87,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הגיב: "עדיין לא הוצאתי קבלה כי חשבתי שזה של חשבון אחר".

מבצע ביקורת זה התמקד בערים רמלה, לוד, אור יהודה, בית שמש, מודיעין ומושבי האזור. המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה רמלה, כלל 127 ביקורות בבתי עסק, מתוכם 12% לא רשמו הכנסות כדין.

פעילות זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *