במבצע מס הכנסה בבני ברק והאזור נמצא כי 21% מהעמותות שנבדקו לא רשמו הכנסות

פקיד שומה ת"א 5 ערך לאחרונה מבצע ביקורות שהתמקד בעמותות בערים תל-אביב, יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק וגבעת שמואל. במהלך המבצע נערכו ביקורות ב-75 עמותות, ונמצא כי 16 מתוכן לא רשמו הכנסות.

"אני בהלם! אני לא מוצא את התלמיד במערכת התלמידים, כאילו הוא התאדה מהמערכת! אנחנו נחפש ונמצא". כך ענה חשב בעמותה העוסקת בחינוך, כאשר נמצאו בביקורת במקום שישה צ'קים בסך כולל של 12,945 ₪ שהועברו לצורך שכר לימוד ולא נרשמו או תועדו בספרי העמותה. במהלך ביקורת בעמותה העוסקת בתרבות ואומנות עלה כי תרומה על סך מיליון שקלים שהועברה בהעברה בנקאית, לא תועדה. לשאלת המבקרים מדוע לא תועדה התרומה, ענה החשב: "הייתי בחופשה ולכן עדיין לא נרשמה התרומה ולא יצאה קבלה".

בהמשך, הגיעו המבקרים לעמותה העוסקת בחינוך, בה נמצא כי תרומות שהיא מקבלת באמצעות העברות בנקאיות לא מתועדות, וכי העמותה כלל לא מנהלת פנקס קבלות. על כך ענה מנהל העמותה: "לא ידעתי שצריך לרשום קבלות על הכנסות מהעברות בנקאיות". בתגובה דומה נתקלו המבקרים בביקורת בעמותה אחרת, במהלכה עלה כי העברות בנקאיות בסך 118,570 ₪ לא תועדו בספרים ולא הוצאו בגינן קבלות. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו העברות אלו, ענה המנהל : "לא חשבתי שעל הוראות קבע צריך לרשום קבלה".

בעמותה נוספת נמצאו תשע העברות בנקאיות משנת 2018 בסך כולל של 162,000 דולר, אשר בגינן לא יצאו קבלות ולא נמצא להן תיעוד. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו העברות אלו, ענה מנהל העמותה: "זו עמותה אמריקאית והיא מטפלת בזה, אין לי מה להוציא לה קבלה".

ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *