במגירה בכספת של חנות תכשיטים צ'קים על סך 40,000 ₪, שלא תועדו בספרי העסק

במגירת כספת של חנות למכירת תכשיטים מצאו מבקרי מס הכנסה שני צ'קים על סך 20,000 ₪ כל אחד. בעל החנות טען כי הצ'קים אינם קשורים אליו. המבקרים הנחושים אימתו את הפרטים אל מול הלקוחות שאישרו שכן רכשו תכשיטים מחנות זו במיטב כספם. בעל העסק שלא תיעד את המכירה בספרים טען: "אני בסך הכל עשיתי טובה והסתבכתי אתכם".

ביקורת זו ונוספות היו חלק ממבצע ביקורת שערך משרד פקיד שומה חיפה, בעסקים שונים בחיפה ובסביבה, בהם, טירת הכרמל, קריית אתא, קריית ים, רכסים, קריית חיים ועוד. המבקרים ביקרו ב-133 בתי עסק שונים מהן עלה כי בקרב 20% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

בדוכן לממכר לחמים ועוגות נמצא כי פדיון המכירות ביום הביקורת בסך 5,390 ₪ לא נרשם בספרי העסק. בעל החנות מיהר להסביר: "אני רושם בסוף היום". במאפייה לא נרשם צ'ק על סך 2,026 ₪. בעל המאפייה טען: "אני לא מוציא קבלות עבור צ'קים". לעומתו, במאפייה אחרת שגם בעליה לא רשמו הכנסות בסך 3,193 ₪ בחרו להאשים את חברת החשמל וטענו: "היום היתה הפסקת חשמל ולא יכולנו להוציא קבלות ממתינים לחזרת החשמל". בעקבות מידע שהתקבל במשרד פקיד השומה בחיפה נבדקה מספרה בה לקוחה שילמה 700 ₪ עבור תספורת וצבע, וסכום זה לא דווח בספרים כנדרש. בעל המספרה טען: "צריך לבדוק מה היא אומרת". במספרה אחרת בה לא נרשמו 320 ₪ עבור תספורת נטען: " יתכן שהלקוחה אומרת דברים לא נכונים". במספרה נוספת התברר שבעלת העסק משכירה עמדה בתוך המספרה שלה בסכום של 1,000 ₪ לחודש ולא מדווחת על כך בספרים. בעלת המספרה טענה: "אני אומרת את האמת-שכחתי לרשום!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *