במיוחד לפסח :עמק החולה ואגם החולה אשר עברו שיקום והנגשה למטיילים

אתר מעניין לטיול שעבר שיקום והנגשה הוא דרום עמק החולה ואגם החולה, שבו פותחה טיילת לרוכבי אופניים והולכי רגל המקשרת בין יסוד המעלה לאגם החולה, בהשקעה של 1.69 מיליון ₪ ע"י הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל.

במסגרת השיקום אף בוצעו עבודות שיקום מערכות אקלוגיות ליצירת נחל חי, החזרת מיני צומח ובעלי חיים והנגשה באמצעות טיילת תוך חיזוק הפארק לרבות היבטים אקולוגיים-סביבתיים

מדובר בפרויקט סביבתי חשוב הממוקם בדרום עמק החולה שבצפון. בתכנון הושקעו ראיה עתידית וחשיבה סביבתית מתקדמת לטובת בעלי החיים, הצמחייה והמערכות האקולוגיות הייחודיות של המקום וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט ושיקום הסביבה.

הפרויקט היחודי הינו בעל חשיבות עולמית לשימור קיומו של האגם. בפרויקט מודגשת חשיבות שמירת האתר לצד ביצוע פעולות שיקום בשטח.

במסגרת הפרויקט אשר קודם ע"י המועצה המקומית יסוד המעלה יחד עם הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל, הוקצו כאמור כ-1.69 מיליון ₪, לטובת שיקום של מערכות אקולוגיות.

בוצעו פעולות של החזרת מיני צומח ועצים מקומיים לטובת יצור מזדרון אקולוגי שמטרתו החזרת בעלי החיים למקום. בנוסף בוצע כאמור פיתוח טיילת להולכי רגל ורוכבי אופניים המקשרת בין יסוד המעלה לשמורת החולה ומסייעת להנגשת האזור לציבור התושבים והמבקרים באזור, תוך שמירה על הסביבה, ועל אופיו היחודי של האזור לדורות הבאים.

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל פועלת מכוח חוק לשמירה על השטחים הירוקים במדינה. הקרן פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, גופים מוניציפליים, חברות ממשלתיות וגופים נוספים לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. במסגרת פעילותה הקרן מקצה מידי שנה, עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים שמחוץ לשטחים העירוניים הבנויים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *