בקרלין וברוז'ין: הקורונה מתפשטת בבני ברק

תלמיד גן ילדים שע"י תלמוד תורה קרלין בעיר, נמצא חיובי לקורונה. בן משפחה של אחד המלמדים בתלמוד תורה רוז'ין בני ברק זוהה כחולה מאומת, בהתאם לכך הוא נדרש להכנס לבידוד.

תלמיד גן ילדים שע"י תלמוד תורה קרלין בעיר, נמצא חיובי לקורונה. לאחר בירור עולה כי התלמיד שהה בגן יומיים בלבד וכי חלפו מספר ימים בהם לא שהה במסגרת הגן.

יחד עם זאת, נוקטת ההנהלה בכל כללי הבטיחות ובמשנה זהירות כפול, ובהתאם לכך תלמידי הכתה ייכנסו לבידוד מקוצר עד ליום הלימודים האחרון בו למדו יחדיו. כמקדם זהירות נוסף, בתיאום עם אגף החינוך, משביתה ההנהלה את הלמידה בגנים עד לשבוע הבא.

הת"ת כולו ממשיך בלמידה כרגיל.

בעיריית בני ברק טוענים כי בניגוד למידע שהופץ בשעה האחרונה אודות תלמוד תורה בעיר שבו נמצא מורה חולה בקורונה, אין מדובר במורה שחלה ולא בוטלו לימודים בתלמוד התורה. הנכון הוא, כי בן משפחה של אחד המלמדים בתלמוד תורה רוז'ין זוהה כחולה מאומת, בהתאם לכך הוא נדרש להכנס לבידוד.

בעירייה מסרו כי נכון לרגע זה ובהתאם להנחיות הרופאה המחוזית, למעט המורה, אין כל הנחיות לתלמידי הת"ת והם ממשיכים בלימודים כרגיל.

הבוקר פורסם כי 12 תושבי בני ברק נתגלו חולים בנגיף, מאות ילדים נשלחו לבידוד במספר מוסדות, אך בעירייה טוענים כי לא ידוע להם על 12 חולים וכי חוץ מ2 המקרים החדשים עוד 2 ילדים נדבקו בתורת ישעיהו ובתורת יעקב. בנוסף , נדבקה תלמידה מסמינר וולף בקורונה.

מחר צפויים להתחיל במערך הבדיקות הסרולוגיות שיתחיל לראשונה בבני ברק – כך מפרסם הבוקר -N12.

בתחילה ייבדקו ידגמו 150 משפחות עם חולה מאומת – חולה פעיל או מחלים; האוכלסייה הבאה שתידגם היא 750 נבדקים א-סימפטומטים שגרים בבניין שבו יש חולה מאומת.

לאחר מכן ייבדקו כ-2000 משפחות שייבחרו בדיגום אקראי. בכל המקרים – גילאי הנבדקים יהיה 7 ומעלה.

המערך מתבצע יחד עם עיריית בני ברק, שתבצע הסברה טלפונית למשתתפים בבדיקה. מכיוון שמדובר במערך ראשוני, משרד הבריאות הוסיף במתווה שאלות ותשובות שיש למסור למשתתפים.

במקביל, משרד הבריאות צפוי להמליץ היום על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה. במשרד הבריאות הבינו שעיקר ההידבקות היא בגילאים האלה וימליצו על הצעד על מנת למנוע את המשך ההתפשטות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. "אם באת לדבר בבית הכנסת איפה תלך להתפלל" ???

    "הדור לא מוסר נפשו על הצניעות" "דווקא היום שהפריצות עולה על כל גדותיה, אולי יותר מדור המבול… בטוח שאילולי שבועת הקב"ה היה בימינו עוד מבול וזה נכנס גם לתוך מחננו, שנשים הולכות לבושות בצורה איומה אפילו בבתים שמקפידים על המסורה. ובס"ד עוד יש כמה נשים שהולכות ועוטות על עצמן בגדים כדורות העבר ואולי אף יותר. "בגמרא כתוב, למה בעבר התפללו ונענו, ואנו לא נענים? כי לא מוסרים נפשנו על הצניעות".

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב