בנט התלונן למנדלבליט: נתניהו ממדר את הקבינט

שר החינוך נפתלי בנט פנה הבוקר במכתב ליועץ המשפטי בבקשה שיורה לנתניהו לכנס את הקבינט – על רקע האירועים בדרום והמאמצים להשגת רגיעה

שר החינוך נפתלי בנט פנה הבוקר (ראשון) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה לראש הממשלה נתניהו לכנס את הקבינט לדיון בסבב ההסלמה הנוכחי בדרום.

במכתב מפרט בנט את האירועים המרכזיים בסבב ההסלמה הנוכחי, ביניהם: שיגור הרקטות לגוש דן, הפגיעה הישירה בבית במושב משמרת, שיגור המטחים ליישובי הדרום וההפגנה אתמול ברצועה.

"לאורך כל אלו, מדינת ישראל פעלה באופן נקודתי בלבד שאינו מייצר את ההרתעה הנדרשת למול פעולות החמאס שנועדו לפגוע בביטחון אזרחי ישראל", כתב בנט ליועמ"ש וציין בהקשר זה גם את הדיווחים בתקשורת אודות מאמצי ההסדרה.

"לא סביר בעיניי כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע ע"י ראש הממשלה ומערכת הביטחון בלבד, מבלי ששרי הקבינט המדיני-ביטחוני, הנושאים באחריות על פי חוק, נותנים על כך את הדעת", הדגיש השר בנט במכתבו ליועץ מנדלבליט.

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למאמצים של ישראל להפסקת ההתפרעויות של הפלסטינים בגבול רצועת עזה ולעצירת ירי הרקטות. "ההנחיה שלי עכשיו בגמר השבת היא להשאיר את הכוחות במקום. אנחנו לא יודעים אם הרגיעה הזאת תימשך, אנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בדף הפייסבוק שלו.

"זו הדרך שבה אנחנו מנהלים את העניינים, מפעילים את הכוח כשצריך, ונמנעים, אם אפשר, ממלחמות מיותרות", הסביר נתניהו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *