בני ברק: פורום רבנים ורופאים יפקחו על בתי הכנסת

לוועדה ניתנה הסמכות ההלכתית לפעול מול מוסדות שלא פועלים לפי ההנחיות • במהלך היום ערכו חברי הועדה ביקורי פתע במספר מוסדות ובתי כנסיות בעי

[21:50, 8.7.2020] חזקי שכטר:
התפרצות הגל השני הביאה לצעדים חסרי תקדים ולמעורבות פעילותה של עיריית בני ברק במאמץ משמעותי לקטיעה של מעגלי ההדבקה ולשינוי התנהגותי כולל של האוכלוסיה.
בצעד יוזמתי ומשמעותי הכריזה היום עיריית בני ברק על השלמת הקמתה של ועדה רפואית הלכתית שתתווה מדיניות פיקוח ואכיפה ותוביל לפעילות בטוחה של הישיבות כשהיא עומדת על קיום המתווה החדש והוראות משרד הבריאות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולהימנע מהגבלות ובכלל זה סגירה חד צדדית של עולם הישיבות.
הוועדה הורכבה מרבנים ורופאים בכירים שילבנו יחד את הצרכים הרפואיים ויבחנו כל מקום באופן פרטני ומדוקדק, לצד רגישות קהילתית של שמירה על ערכי הקהילה החרדית המקדשת את לימוד התורה ופעילות הישיבות.

בכירי הרבנים שירכיבו את הצד התורני הלכתי של הועדה הם בכירי הדיינים הנחשבים לחזקים ובולטים בקו ברור ובלתי מתפשר: הרב שריאל רוזנברג, הרב יהודה סילמן, הרב מסעוד בן שמעון, הרב מנדל שפרן, הרב נתן בן סניור והרב סיני הלברשטאם.

לצידם יכהנו סגל רופאים בכירים בהם:

פרופ' ג'יהאד בשארה – מנהל המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים בלינסון

ד"ר תמר גוטסמן – מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים השרון

ד"ר סילביו פיטליק – יועץ רפואי לבי"ח מעייני הישועה והרצליה מדיקל סנטר

ד"ר משולם הרט – מומחה אימונולוגיה ורפואת ילדים

פרופ' בכיר נוסף העובד עם מ. הבריאות, יקבל את אישור המשרד ויצטרף גם הוא לוועדה.

צוות הרופאים יחד עם בכירי הרבנים מכל החוגים בבני ברק יבחנו את נקודות התורפה וכל גורם אפשרי לתחלואה, יחד עם מערך פיקוח נרחב ועתיר סמכויות לשמירה בלתי מתפשרת על הכללים.

הועדה הראשונה מסוגה בציבור החרדי תהיה בעלת סמכות רפואית והלכתית נרחבת לייעץ למוסדות ועיריית בני ברק, לפקח על התנהלות הישיבות בשמירה על כללי הבריאות וההקפדה על המתווה החדש ורתימה נכונה ומתועלת של פעילות אכיפה רחבה ביותר לשמירת החוק לצד הערכה ושמירה על חיי התורה בעיר.

אמש הוקם צוות הפיקוח שכבר היום יצא לסיורי פתע בשורה של בתי כנסת וישיבות, כשהוא עוקב באופן ישיר אחר יישום הוראות מ. הבריאות וקיום הנהלים.

נתוני הפיקוח יובאו באופן יומיומי לוועדה הצפויה להוביל החלטות פרטניות וכלליות משמעותיות ביותר במטרה לשטח את העקומה ולהוביל לשינוי עירוני כולל.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: "אנו מקימים היום חומה גבוהה ועיקשת מול גל התחלואה. נשמר על עולם התורה מכל משמר, אך לא נרפה ולא נניח עד שבס"ד נביא לשינוי ולהאטה במספר הנבדקים. הוועדה זוכה לגיבוי מלא של גדולי הדור, ולסיוע עירוני הכולל גם סיוע אכיפתי"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *