בני מצווה ממשפחות מעוטות יכולת עלו לתורה בכותל

יש ילדים שחוגגים את בר המצווה באולם ויש כאלה שיוצאים לאחר מכן לטיול בחו"ל. יש גם ילדים שלהוריהם אין את האמצעים לטקס "עלייה לתורה" לציון הגיעם לגיל מצוות. עיריית ראשון לציון, בשיתוף המועצה הדתית, אפשרו ל-15 ילדים ובני משפחותיהם, לציין את המעמד בכותל המערבי בירושלים. "יש אבני דרך בחיים שכל אחד צריך לחוות" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך "'עלייה לתורה' היא לא רק מנהג דתי, היא חלק מתחושת הזהות היהודית ותחושת השייכות שילד רוצה להיות חלק ממנו. פגשתי את הילדים, ראיתי את הכמיהה שלהם להיות כמו כולם, זה בהחלט היה מרגש".

הכל התחיל בשיחה שעלתה בין תושב העיר, רון לוי לבין סגן ראש העירייה, אבי חיים. הרעיון היה לגייס את כל מי שעשוי לתרום לנושא ולאפשר לילדים לקיים את המצווה. לצורך כך נכנס לתמונה סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי האמון על מינהל הרווחה. נעשתה פנייה למשפחות במצב סוציו אקונומי נמוך ולהם ילדים בחתך גילאי אוגוסט-ספטמבר 2006. ההורים שמחו על הפנייה, סיפרו שרצו לציין את בר המצווה לילדים אך ידם אינה משגת. אחת המשפחות סיפרה שחגגו לילד יום הולדת בבית, אל ללא עליה לתורה. בסיוע חבר המועצה שמואל ג'מיל ויו"ר המועצה הדתית- ישעיהו מלכה, זומנו הילדים לשני מפגשים, מפגש היכרות שבו השתתף גם ראש העירייה ומפגש שבו קיבלו הילדים תפילין ולמדו להניח אותן. בשלב הבא נקבע תאריך שבו הועמדה הסעה לילדים ובני משפחותיהם. הילדים הנרגשים עטו על גופים טלית ונכנסו לרחבת הכותל לצלילי כליזמרים ותיפוף תופים. הרגע היה מרגש מאוד, במיוחד לאחד הילדים שאביו ניתק ממנו קשר מלפני מספר שנים. לצד אמו, גידלו אותו סבתו וסבו שחלם על הרגע שבו יעלה עם נכדו לירושלים ויקרא מספר התורה. הסב נפטר לפני שנה בדיוק והאם הנרגשת שלחה תמונות לסבתו.

בהמשך נכנסו בני המצווה לשרשרת הדורות, סיירו במנהרות הכותל וסיימו בארוחת צהריים. סגן ראש העירייה, אבי חיים, אמר: "זו תחושת סיפוק עצומה להביא את הילדים האלו לכותל ולחגוג להם בר מצווה. אני מודה לכל מי שלקח חלק כדי שזה יצא לפועל ובראשם ראש העירייה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *