"בעד להעצים לימוד תורה": תחקירנית ערוץ 2 חדרה למטה גנץ

תחקירנית החדשות להבה בלום, שהתנדבה בשבועות האחרונים במטה גנץ, מספקת הצצה למטה גנץ. צפו בכתבה

תחקירנית החדשות להבה בלום, שהתנדבה בשבועות האחרונים במטה גנץ, מספקת הצצה למטה גנץ. גנץ מדבר על החרדים, ההליך המדיני, ועוד.

גנץ שאל: "כולם פה 'חוסן' (לישראל) או 'יש עתיד'?". פעילים השיבו: "כולם 'חוסן'. הגרעין הקשה של 'חוסן'. זה השם הפרטי שלנו". בהמשך שאל גם מי הצביע בעבר ל"יש עתיד", ונענה כי חלק מהם הצביעו בעבר ליש עתיד כמו גם למפלגת העבודה.

גנץ מספר על הויתורים שעשה עם לפיד, "תחשבו שאני הסכמתי לרוטציה. תחשבו שיאיר לפיד הסכים להיות מספר 2. תחשבו שהבוסים שלי נהיו כפופים אליי. זה לא משהו שרואים בדרך כלל", אמר גנץ.

"מי פה לומד מנהל עסקים?",שואל גנץ. "כמה אתם מכירים שהצליחו בחודש לעשות רעיון, סטארט-אפ, לקנות עוד חברה ולבנות עוד חברה? אנחנו לא מספיקים בקצב הזה". ספק אם אחרי כישלון הסטארט-אפ "הממד החמישי" היה נכון מצדו להשתמש בדימוי הזה. אבל גנץ, כאמור, הגיע למפגש בלי יועצים ובלי מצלמות, ועם לא מעט חוש הומור.

"כשהייתי קצין צעיר, הלכתי להצביע בכפר אחים", מספר גנץ. "זה היה עוד לפני שהיו רשתות חברתיות בכלל. לא היה כלום. באמת, אינטרנט בקושי היה. היה שוקס. לא היה כלום, באמת. ואז שאלו אותי: 'תגיד מה אתה מצביע?'. אז הייתי במדים, זה מושב עולים. אני אומר: 'מה זאת אומרת, כ"ך' (תנועתו של הרב מאיר כהנא). עכשיו, מסתבר שהיו שני קולות לכ"ך ולך תשכנע שזה לא אתה", סיפר בבדיחות לפעילים שפרצו בצחוק.

גנץ היה עד למפגש מפתיע עם תומכי ליכוד מסורתיים. "הייתי היום בכפר אחים כי אימא של ישראל כ"ץ מהליכוד נפטרה", מספר גנץ. "זה שני בתים, שכנים. אנחנו חברים הרבה שנים. הוא מסכן. הוא סובל עכשיו. למה? 10 שניות לפני שהוא מגיע הביתה הוא בצד שמאל שלט 'כחול-לבן'. 10 שניות אחרי שהוא יוצא בבוקר הוא רואה בצד ימין שלט 'כחול-לבן'. זה המצב שלו".

גנץ הוסיף: "אבל אני רוצה להגיד לכם משהו. בלוויה היום, שהייתה לוויה ליכודית. רובם שם היו אנשי ליכוד. מלא אנשים באו ככה בשקט, לוחצים לי את היד 'שיהיה בהצלחה, שיהיה בהצלחה'. אני אומר לכם, קורה משהו ברחוב".

"אנחנו רוצים לקחת טיפה מהימין, ברור", אומר גנץ. "אבל מה שהכי חשוב זה כמה המספר יותר גבוה. לדבר הזה, לסטטוס הניצחון יש משמעות. עכשיו, כשמסתכלים כמה ימינה, כמה שמאלה, גוש כזה, גוש אחר. זה בשביל הפרשנים והמנתחים הפוליטיים. ו-וואלה, האמת, זה חשוב. אני לא מזלזל בזה. זה אולי אפילו יכול להכריע את האירוע".

לדבריו, "העניין של תחושת ניצחון, שאנחנו נגיע עם 'כחול-לבן' מעין חזית מרכז נורא נורא גדולה וההפרש יהיה דרמטי – לא יהיה ויכוח. גם בדיאלוגים שנעשה אחר כך הדבר הזה יהיה ברור לאנשים. זאת אומרת, אי אפשר יהיה להתעלם מהנתון הזה. לא ברמה העניינית ולא ברמה המוסרית-פוליטית".

גנץ התייחס לטענה על מה שהיה בימי הכפר הירוק והעריך שההתקפות האישיות עליו רק ילכו ויגברו. "יהיה לנו חודש מאוד מאוד מאוד קשה", מבהיר גנץ "אתם רואים מה קורה כבר עכשיו, איזה שמועות ואיזה סיפורים, אלוהים ישמור. אבל זה רק יחמיר. אז את רוב האש אני אחטוף, אני מניח. נדע להחזיק מעמד, בסדר".

גנץ הוסיף: "אתם צריכים ללכת לשטח ולהביא עוד קול ועוד קול ולא לוותר. עוד שיחה ועוד אנשים, ותדמיינו את 10 הימים האחרונים. זה הולך להיות כמו 10 ימי תשובה. זה הולך להיות עוד יותר קשה ממה שהולך להיות בחודש הקרוב. יום הבחירות זה יום הדין".

גנץ מתחנף לחרדים ומשדר מסרים עמומים. "אפילו עבדך הנאמן היה שנתיים באור עציון ואני לא רחוק מזה בכלל. ז'-ח' כיתה תורנית", הוא מספר לאחד הפעילים. "אני, מבחינתי, יש לי כיפה שקופה על הראש. ביום שיצאתי לפוליטיקה הייתי בבית הקברות של ההורים שלי. משם הלכתי לבית הכנסת להניח תפילין. חזרתי בחזרה לפה".

גנץ מוסיף לגבי החרדים: "אני לא נכנס למה אנשים מאמינים. אני חושב שהחרדים הם חלק מהחברה בישראל. כשנדע ממש לחיות ביד, לא רק שאני רוצה, אני חושב שאני צריך. לא רק שהם רוצים, אני חושב שגם הם צריכים. אני בעד להעצים לימוד תורה למי שצריך ולמי שלומד ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *