בעוד בישראל לוחצים לשחרר את כל המשק, בסין נערכים להתפרצות שנייה

המשטר בסין הורה לסגור את כל מכוני הכושר והבריכות בעיר הבירה

בעוד בישראל גל אופוריה שוטף את הרחובות ולחצים כבדים מופעלים על הממשלה לפתוח את כל המשק וכמה שיותר מהר, בסין ממהרים לסגור מכוני כושר ובריכות מפחד להתפרצות שנייה שכפי הנראה צפויה להגיע ולא ניתן לעוצרה כי אם למזער נזקים.

כבר עשרות מיליוני אזרחים בסין נמצאים בסגר מפחד ההתפרצות השנייה על פי גורמים רשמיים, מספר הנדבקים במדינה עלה ועומד על 82,827 בעוד מספר המתים עומד על 4,632.

ה'דיילי מייל' מדווח על כך שתושבי העיר וואהן, העיר בה התפרץ לראשונה הנגיף, מאמינים שמספר המתים האמיתי שם עומד על 42 אלף בני אדם ולא על שלושת אלפים כפי שדווח.

היישומון שיש לכולם בטלפונים מאפשר לממשלה לְאַכֵּן חשודים, נשאים ומחלימים – למעשה את כולם. אחד מהיתרונות הבולטים במעקב הוא היכולת להתריע בפני הציבור באופן מדויק על האזורים שבהם יש התפרצויות וריבוי מקרים מאומתים.

פרקטיקות של חיטוי משטחים והפרדה במקומות ציבוריים אומצו על ידי הציבור במהרה, אנשים בכל מקום עוטים על עצמם מסכה, משטחים שמועדים לפורענות כמו לוח הכפתורים במעלית מכוסים בניילון, ואותו מחטאים באדיקות אנשי האחזקה של הבניין. על הניילון כתוב תמיד תאריך החיטוי האחרון. למעלית רשאים להיכנס עד 4 אנשים, כפי שמסומן על הרצפה.

המשמעת האבסולוטית בסין היא שם דבר ולא רק בגלל האזרחים אלא בגלל צורת הממשל, אבל אין ספק שישראל יכולה ללמוד רבות על הטיפול בקורונה וההתמודדות עמה ולא פחות חשוב להבין שלאופוריה אין מקום בווירוס הזה ולחשוב היטב על כל צעד וצעד שנועד לרצות קבוצות לחץ ולפעמים פחות להבטיח את בריאות תושבי מדינת ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *