בעוטף זועמים על טרור ההצתות: "אי אפשר לשתוק"

כוחות הכיבוי פעלו היום לכבות יותר מ-9 דליקות שפרצו בשדות עוטף עזה. בעוטף עזה הביעו ביקורת גלויה על ראש הממשלה שלא עושה כלום על מנת למגר את טרור ההצתות

טרור ההצתות נמשך: כוחות הכיבוי פעלו היום לכבות יותר מ-9 דליקות שפרצו בשדות עוטף עזה. בעוטף עזה הביעו ביקורת גלויה על ראש הממשלה שלא עושה כלום על מנת למגר את טרור ההצתות.

צוותי כיבוי, קק"ל, רט"ג, גרורים צבאיים פעלו היום בגזרת מועצה אזורית אשכול ב-4 שריפות. בגזרת מועצה אזורית שער הנגב ב 3 שריפות כשאחת מהם גדולה במאגר ניר עם. ובמועצה אזורית שדות נגב ב 2 שריפות. על רוב השריפות הושגה שליטה תוך דקות ספורות פרט ליער עלומים ולמאגר ניר עם .

לאחר חקירה שבוצעה ע"י חוקר שריפות מכבאות והצלה נתיבות ואשקלון התברר כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. סה"כ שריפות מבלונים מהבוקר ועד כה: 9.

אחת השריפות, באזור קיבוץ ניר עם הגיעה עד למאגר המים שסמוך לקיבוץ. בהמשך התפשטה האש עד לאתר "חליל הרוח", שנבנה לזכרו של אסף סיבוני ז"ל, שנספה באסון המסוקים. נזק קל נגרם לאתר ההנצחה.

"מדהים שהאש דילגה על החליל ולא שרפה אותו", סיפרה ל-ynet אחותו של סיבוני ז"ל, דפנה סיבוני. "זה מאוד לא נעים לראות את זה. בהתחלה נורא נבהלנו ומיהרנו למקום. אלו היו דקות מאוד קשות. אבל חזרה לנו הנשימה כאשר גילינו שהנזק ממש קל".

בעוטף זועמים

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית, קרא לממשלה "לפעול באופן מיידי לפני שיקרה אסון חס וחלילה". לדבריו, "בלון תבערה בגן ילדים זה בדיוק כמו טיל בגן ילדים. אי אפשר להמשיך ולשתוק. כל יום יש שריפות בעוטף ואין שום תגובה הולמת מצד ישראל". עוד אמר כי "קהילת שדות נגב חזקה ותעמוד בגבורה ובחוסן אחרי כל פעולה צבאית, אבל לא נוכל להמשיך ולספוג עוד ועוד בלוני תבערה ונפץ ולהמשיך לקיים את השגרה שלנו במציאות הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *