בעלי האולמות חוששים מהטרנד החדש: שמחות בבתים פרטיים

"אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה"

הטרנד החדש לפיו שמחות נערכות בבתים פרטיים מדיר שינה מעיניהם של בעלי האולמות אשר נאסר עליהם לקיים שמחות.

מחקרים הראו שכמות הנדבקים בשמחות היו בין הגבוהים ביותר משאר המקומות ואכן היוו כר פורה להפצת הנגיף.

עדויות משטח לימדו כי לא אחת בפועל היו יותר משתתפים באירועים מהכמות המותרת וזאת מבלי שבעלי האולמות עשו דבר בכדי למנוע זאת.

כיום התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל יצאה בפנייה חריפה לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הבריאות ולממונה הלאומי למאבק בנגיף הקורונה, וזאת בכדי לעצור את האירועים המתרחשים בבתים פרטיים, לטענתם מתוך דאגה לשלום הציבור.

נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים: "משרד הבריאות, יחד עם יתר גופי הממשלה שמובילים את המאבק, תורמים במו ידיהם להתפרצות המגיפה. הם מיהרו לסגור את אולמות האירועים קודם כל ומה שקורה בפועל גרוע הרבה יותר – מתקיימים אירועים פרטיים המהווים מדגרת קורונה. אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה. לעומת זאת, באולמות המורשים אנו יודעים לעבוד תחת פיקוח ולפי הנחיות משרד הבריאות מבלי לסכן חיי אדם. בחסות האירועים הפיראטיים הללו, להם נותנים יד ראשי הערים בישראל, אנו נתקלים גם בעבירות.

"אנו קוראים לממשלה לבנות מתווה שעל פיו תותר כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% על פי רישיון עסק. כך, לדוגמא, באולם שהרישיון מתיר לו לאכלס 1,000 מוזמנים יוכלו להיכנס 35% אחוז, דהיינו 350 אורחים, וכן הלאה. זהו פיתרון מיטבי במסגרת תקנות החירום ובתקופת משבר הקורונה שמאפשר לנו להמשיך לקיים שגרת אירועים תקינה וקרובה למציאות ככל שניתן. זוגות שוכרים אנשי צוות ובעלי מקצוע שונים על מנת להפיק את אירוע חלומותיהם, ואין כל פיקוח על הכספים המשולמים במסגרת זו. אם עבירות הלבנות ההון ילכו ויגדלו, בסופו של דבר אנו צפויים לראות פגיעה במעמד ישראל ב- OECD, מה שיהווה פגיעה ממשית בכלכלת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *