בעלי סוג דם O פחות נדבקים

מחקר של אחת מחברות הגנטיקה הגדולות בעולם מאשר כי בעלי סוג דם O נדבקים פחות בקורונה. לפי הממצאים, הסיכוי לחלוק בין 9% ל-18% – בהשוואה לסוגי דם אחרים

מחקר של אחת מחברות הגנטיקה הגדולות בעולם מאשר כי בעלי סוג דם O נדבקים פחות בקורונה. לפי הממצאים, הסיכוי לחלוק בין 9% ל-18% – בהשוואה לסוגי דם אחרים.

בחודש מרץ כבר פורסם מחקר בנושא, אבל כעת חברת 23AND ME, שעושה בדיקות גנטיות ביתיות, פרסמה מחקר מקיף בנושא עם ממצאים מעניינים שביצעה על -700 אלף משתמשים מנויים שלה – וגילתה שני ממצאים – בעלי סוג דם O חולים קצת פחות בקורונה ביחס לשיעורם באוכלוסיה. ואילו בעלי סוג דם A חולים קצת יותר.

שיעור התחלואה עומד על 1.3% לסוג דם O – נתון נמוך בהשוואה לסוגי הדם האחרים.אן וויציצקי, מנכ"לית 23AND ME, הגיבה לתוצאות המחקר בריאיון לערוץ בלומברג: "הדבר החשוב בביולוגיה ובמדע הוא ראשית לנסות להבין מדוע בעלי דם מסוג O נראים לכאורה כמוגנים במובנים מסוימים או שהם בעלי סיכון מופחת".

"אם כן, חשוב להבין את המנגנון הביולוגי הזה, ובהמשך אולי ניתן יהיה ליישם זאת בבדיקה גנטית", הוסיפה. "בדיקה שתוכל לזהות אנשים ולהמליץ להם להתגונן יותר מאחרים, או שזה יעזור במציאת חיסון או תרופה בדרך כלשהי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *