בעל המוסך "איבד שליטה על הבלמים" במבצע ביקורת של מס הכנסה

בביקורת שנערכה במוסך בבת-ים נמצא כי עבור אישור בלמים גבה בעל המוסך 700 ₪ מלקוח, אך לא רשם אותם בספרים כנדרש. לשאלת המבקרים לפשר הדבר השיב: "אני חייב פה עזרה, אני לא משתלט"… בביקורת במספרה בחולון ערכו המבקרים תצפית וצילמו את בעל המספרה מקבל כסף במזומן אותו הוא מכניס היישר לכיסו מבלי לתעד אותו בספרי העסק. כשעומת אל מול הממצאים והצילומים השוב בעל המספרה: "לא קיבלתי כסף ולא מכיר את הלקוחה". התיק הועבר יחד עם הממצאים להמשך טיפול. במוסך לפחחות בבת ים נמצאו צ'קים בסך כולל של 518,614 ₪ שלא נרשמו בספרים. בעל המוסך טען: "הצ'קים הם לביטחון עד שהלקוח יקבל את הכסף מחברת הביטוח ואז אפשר יהיה לפרוע את הצ'ק".

מקרים אלו ונוספים הינם חלק מ-126 ביקורות שנערכו על ידי עובדי משרד פקיד שומה חולון, כחלק ממבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים חולון, בת-ים ואזור. ממצאי המבצע העלו כי 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת בגן ילדים בבת-ים נמצא שהכנסות בסך 5,150 ₪ שהתקבלו בצ'קים לא תועדו בספרי העסק של הגן. הגננת טענה: "אלו צ'קים לביטחון בלבד". בגן בחולון לא נרשמו העברות כספים באמצעות אפליקציית "ביט", בסכום של3,500 ₪, הגננת טענה: "אנחנו רושמים בסוף החודש במרוכז".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *