בעקבות 'אקטואליק': הנציב נזף ברון קובי שצעק על מאזין

היום הודיע נציב פניות הציבור לשי גליק שרון קובי ננזף על דבריו, בנוסף, הנהלת רדיו צפון עוקבת אחרי התכנית לוודא שאכן ביטויים מהסוג הזה לא יישנו

לפני שבועיים כתבנו כאן על כך שראש העיר טבריה רון קובי קיבל במה חדשה בתוכנית רדיו שבועית בצפון, ובשיחה עם אחד מהמאזינים הטונים התלהטו וראש העיר רון קובי צעק עליו "שיחזור למחילה שלו".

בעקבות הפרסום באקטואליק הגיש מנכ"ל בצלמו שי גליק תלונה כנגד רון קובי לנציב קבילות הציבור ברשות השניה דוד רגב על דבריו

בתלונה הוא כתב: "כבוד הנציב, אין צורך להרחיב מי זה רון קובי. אפשר להסתכל בגוגל. ובכל אופן בחר רדיו צפון, ואולי לצערי בגלל זה, לתת לו במה. אגב, ממתי נותנים בכלל לראש עיר תכנית ברדיו?".

"בכל מקרה הוא קיבל. עלה מאזין ונתן לו ביקורת.והוא, כן ראש עיר, פלוס שדרן בתכנית רשמית, אומר לאיש: תחזור למחילה שלך.

"כבר הבהרת מספר פעמים שעל כל שדרן לכבד כל מרואיין ולדבר בשפה מכובדת. זוהי לא שפה מכבדת לאדם, לשום אדם. ככל שהשדרן שהוא גם ראש עיר אינו מסוגל לא לדבר ככה שלא ידבר. כבר נאמר סייג לחכמה שתיקה.

"כבוד הנציב אודה להבהרה ברורה לרדיו צפון ובעיקר לרון קובי: או שיכבד אנשים או שיעזוב כל תפקיד ציבורי ובפרט רדיו". נאמר בהודעה.

היום הודיע הנציב דוד רגב לשי גליק שרון קובי ננזף על דבריו, בנוסף, הנהלת רדיו צפון עוקבת אחרי התכנית לוודא שאכן ביטויים מהסוג הזה לא יישנו.

במכתב ששלח הנציב הוא ציין שהוא אכן פנה להנהלת הרדיו בבקשה לברר שני נושאים אלו

לגבי הטענה מדוע יש לראש העיר תכנית השיבו ברדיו צפון "שזה מקובל וקיים בעוד ערים שונות". בנוסף נאמר "שרון קובי ידוע בסגנונו הבלתי אמצעי, ואני סבורה כך כותב מנהלת רדיו צפון שאלו העולים לשידור בתכניתו לוקחים זאת בחשבון . יחד עם זאת אני סבורה כי משפט הזה (תחזור למחילה שלך ) לא היה נאמר כלל" .

שוחחתי בעניין עם רון קובי והבהרתי בפניו את חשיבות תרבות הדיבור במיוחד כשהדבר נעשה בתכנית רדיו.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסראני מברך על כך שסוף סוף יש מישהו שמבהיר לראש העיר שעליו לכבד את אזרחי ישראל. "לצערי, היועמ"ש לממשלה גורר רגליים מול ראש העיר טברייה בעוד את מיכאל בן ארי נחפזו לפסול על דברים פחותים בהרבה כנגד ראש עיר מכהן לא נשמע קולו של היועמ"ש וחבל".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ורק משרד הפנים לא מצייץ על מה שקורה בטבריה.

    אין הסבר הגיוני לעיר שראש העיר מאיים באי מתן שירותים למשל פינוי זבל כעונש קולקטיבי למי שהוא לא אוהב או שאין תקציב וכו וכו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב