בעקבות ההסתה הארסית. העדה החרדית לבעלזא: "אשריכם גיבורי החיל"

אנשי 'העדה החרדית' הפתיעו כששלחו חיזוק ותמיכה בבעלזא אל מול ההסתה הקשה שאותה חצר עוברת בימים אלו, בגלל חתונת נכד האדמו"ר שליט"א, חתונה שהתקיימה תחת קפסולות בדיוק כפי ההנחיות, בשונה בההפגנות ההמוניות בבלפור

למרות המתח וחילוקי הדעות בין ראשי העדה החרדית לבין חסידות בעלזא והאדמו"ר שליט"א בעשרות השנים האחרונות בעקבות הקמת מחלקת כשרות נפרדת בבעלזא, לאחרונה בעקבות ההסתה המשתוללת נגד החסידות בעקבות חתונת הקפסולות שבה השתתפו רבים, רבנים בעדה החרדית יוצאים במכתב חיזוק היסטורי לראשי החסידות הגדולה.

וכך הם כותבים כפי שדיווח העיתונאי החרדי יאיר לוי מפלורליסט: "בתחילת הגל הראשון כשהממסד דרך המשטרה רדפו אותנו, השליכו רימוני הלם על ילדנו, פרצו לבתי כנסת פצעו ורמסו נערים ומבוגרים, ביצעו מעצרים לילה אחר לילה, הפכו את שכונת מאה שערים לגטו, עם פלוגות משטרה שפרצו חמושים לשכונה אחת לשעה. זעקנו והתרענו – שתמיד קל בעיקר ציבורית, לרדוף קודם אותנו, כי אנו מצטיירים כקיצונים, והציבור יקבל זאת בהבנה, אך אנו התרענו שתמיד זה מתחיל במאה שערים, ולא ייקח זמן עד שהם יסיתו את ההסתה והרדיפה לכיוון המיינסטרים החרדי, ולזרמים מרכזיים. חבל שלא שמעו לנו אז.

והנה, ממשיכים בהודעתם ראשי העדה, "עכשיו אנחנו (בעדה החרדית) עדים לרדיפה הפראית והאלימה של הממסד והתקשורת כלפי חסידות בעלזא, ואנחנו בטוחים שזה לא יסתיים שם, זה ימשיך לעוד ועוד זרמים מרכזיים ביהדות החרדית.

לסיום נכתב: אנו מבקשים לחזק את אנשי החסידות ברגעים אלו – "אשריכם גיבורי החיל' בעיקר מול הצביעות שבטענות נגדכם, כל עוד ובהפגנות בבלפור, בתל אביב ובקיסריה מצטופפים המונים רבים והכל עובר בשתיקה, כי הכל הפך פה לרדיפת דת".

כזכור, בחסידות בעלזא התקיים בשבוע שעבר נישואי נכד האדמו"ר שליט"א. תוך שמירת כל ההנחיות, עטיית מסכות והצבת קפסולות לכלל המשתתפים. הארוע בבעלזא התקיים תוך כדי הסתה אלימה, מופרעת ומסוכנת, בעיקר מעיתונאים. מחוץ למתחם החתונה בקרית בעלזא, נצפו מספר עיתונאים שהגיעו בנסיון לעשות פרובוקציה.

אותם עיתונאים התאמצו לחפש כל הפרה קטנה של ההנחיות, בכדי להסית ולהתיר את דמה של חסידות שלמה ומפוארת. חלקם אף ניסו לחפש בכוח מי שיתקוף אותם.

טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה הגיב על התמונות בתקשורת על שמחת בית בעלזא: "עצוב לראות איך מכונת האפליה ועיצוב המחשבות של התקשורת עובדת: מצד אחד מנגחים את החרדים, כמו תמיד.. ומהצד השני מתעלמים כמעט לגמרי מהצפיפות, הריקודים (הכל קורה בהרבה מקרים גם בלי מסכות) בהפגנות השמאל..".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *