כתבת CNN שהשוותה בין טראמפ לליל הבדולח התנצלה

המגישה הבכירה של CNN, כריסטיאן אמנפור, חוללה סערה כשהשוותה בין אירועי ליל הבדולח לארבע שנות כהונתו של ממשל טראמפ. בעקבות ההתבטאות, פנו במשרד החוץ לרשת בדרישה להתנצלות

משרד החוץ פנה לרשת CNN בדרישה להתנצלות רשמית, וזאת בעקבות ההשוואה שעשתה המגישה כריסטיאן אמנפור בין אירועי ליל הבדולח לארבע שנות כהונתו של ממשל טראמפ. כך פורסם בכאן ב'. במכתב שנשלח מהמשרד לרשת, נכתב כי ההשוואה "אינה במקום" וכי נדרשת התנצלות על כך.

המגישה הבכירה של CNN אמרה בפתח תוכניתה, כי "השבוע לפני 82 שנה התרחש ליל הבדולח. זו הייתה יריית הפתיחה של הנאצים על הציוויליזציה האנושית, שהובילה לרצח עם. אותו מגדל של ספרים בוערים הוביל למתקפה על עובדות, ידע, היסטוריה ואמת. אחרי ארבע שנות של מתקפה מודרנית על אותם ערכים מצדו של דונלד טראמפ, צוות ביידן-האריס מתחייב לחזור לנורמות, כולל האמת".

דבריה של אמנפור חוללו סערה ברשת, ודרישות להתנצלותה הועלו מצד ארגונים יהודיים שונים. דני דיין, קונסול ישראל לשעבר בניו יורק, כתב כי "ההשוואה הנואלת שערכה אמנפור בין ליל הבדולח לשנות טראמפ הייתה צריכה להביא לפיטוריה המיידיים מ- CNN. אין חסינות בפני הכחשת שואה".

לאחר הסערה, מגישת CNN, כריסטיאן אמנפור, התנצלה אמש (שני) בתוכניתה על ההשוואה שעשתה בין אירועי ליל הבדולח לארבע שנות כהונתו של ממשל טראמפ.

"התייחסתי ליום השנה ה-82 לליל הבדולח, כפי שאני עושה לעיתים קרובות", אמרה אמנפור בסיום התוכנית. "זה האירוע שהחל את זוועות השואה. ציינתי גם את המתקפות של הנשיא טראמפ על ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה לחבר בין שתי המחשבות".

"אני מתחרטת על הכאב שנגרם מדבריי", הוסיפה המגישה הבכירה. "הכוונה שלי הייתה לומר כיצד הדמוקרטיה עלולה לחמוק, וכיצד עלינו לשמור תמיד בקנאות על ערכינו הדמוקרטיים".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שלחה מכתב מחאה ל-CNN: "קראתי למנחה שלהם להתנצל על השימוש הציני בזיכרון השואה, לאחר שהשוותה בין אירועי ליל הבדולח לימי ממשל טראמפ. בייחוד היום, כשהאנטישמיות ממשיכה להרים ראש, ולאיים על יהודים מסביב לעולם, אני מצפה מ- CNN להיות שותפים למאמץ הגלובלי להילחם במגפה המסוכנת הזו, ולא להצית את הלהבות שלה".

בלילה שבין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938, ערכו הנאצים פוגרום נגד יהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה. מאות בתי כנסת הוצתו, בתי קברות יהודיים רבים חוללו, ואלפי חנויות בבעלות יהודית נבזזו ונהרסו. במהלך הלילה ובימים שלאחר מכן נעצרו כ-30 אלף יהודים ונשלחו למחנות ריכוז. ההערכות לגבי מספר היהודים שנרצחו בפוגרום ובמחנות בעקבות ליל הבדולח נעות בין 1,500 ל-2,500.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *